Lage ny iCloud-konto

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Lage ny iCloud-konto

Innleggav mianilsen » man 07.12.2015 23:11

Hei!
Da jeg først fikk iPhone var jeg under 18 og måtte bruke min mors epost adresse som apple-id. Nå har hun selv fått seg både iPhone og iPad og vil da gjerne ha min egen adresse. Hvordan lager man ny apple-id og kobler både iPhonen og Macen min opp mot denne? Og det er vel den samme adressen man bruker på iCloud-kontoen sin eller?

Takk for svar :)
medlem i 100 måneder
 

Re: Lage ny iCloud-konto

Innleggav Superhai » tir 08.12.2015 4:04

Gå inn på appleid.apple.com. Du kan bruke samme også til iCloud. Det er nok lettest å ha en for alt. Men du kan også ha en for iCloud, App Store/iTunes osv. Det kan være praktiske årsaker til det for noen. Det kan også være lurt å lese om familiedeling og se om det kan være aktuelt for dere, f.eks om det er ting som dere vil dele fra tidligere Appleid
medlem i 132 måneder
 

Re: Lage ny iCloud-konto

Innleggav Sorry » tir 08.12.2015 9:26

Den åpenbare mangelen her er vel at det er umulig å merge tidligere Apple IDer. Dette er egentlig uforståelig. Har selv 4 Apple IDer og skulle gjerne hatt en. Tipper det er fler enn meg som har sin hoved-ID med en gammel epostadresse som var i bruk for 10-15 år siden.
medlem i 171 måneder
 

Re: Lage ny iCloud-konto

Innleggav Superhai » tir 08.12.2015 11:59

Nei, det er vanskelig å si hvorfor det er så umulig å slå de sammen. Kan ikke si at Apple mangler ressurser nok til å få det til. Men du kan fint endre id'en til en nyere e-post-adresse så lenge den ikke allerede er i bruk som en Appleid.
medlem i 132 måneder
 

Re: Lage ny iCloud-konto

Innleggav Morse » tir 08.12.2015 18:33

Man kan alltids opprette en ny mailadresse på Google eller Yahoo, eller... Men da er det gjerne lurt å finne frem notisboken så man ikke går i surr?

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]