Noe Apple aldri fikk til...

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Noe Apple aldri fikk til...

Innleggav espen007 » lør 12.12.2015 0:54

På tross av imponerende design av maskin og programvare - noe som nesten er perfekt - har Apple pussing nok aldri greid å fjerne oppstart lyden i OSet. Nettet flommer over av patcher som er ment å fikse problemet, men så snart vi har en ny versjon av OSet lanseres, kludrer det seg til igjen for Apple igjen, og oppstartlyden er tilbake. Når horder av apple brukere adresserer dette problemet i på support forumet til apple er er den eneste som har guts nok til å svare en litt beklemt teknikker som stotrer frem en klam beklagelse med håp om at neste versjon kanskje vil hjelpe..

Må være irriterende å sitte igjen med en ting de bare ikke fikk til i Apple.....
medlem i 184 måneder
 

Re: Noe Apple aldri fikk til...

Innleggav Valotunk » lør 12.12.2015 1:38

Det er jo overhodet ikke snakk om å ikke få det til.

Apple kunne med særdeles letthet fjernet oppstartslyden. Det er jo ikke akkurat slik at oppstartslyden jobber imot Apple. Det er Apple som har laget den.

Oppstartslyden på en Mac er en etterhvert litt ikonisk måte å fortelle at "alt gikk greit" under oppstart. Lyden skal bekrefte at oppstart ble gjennomført uten at det ble funnet noen grunnleggende hardware eller software feil.

Hvis noen virkelig opplever dette som et stort problem tør jeg ikke tenke på hvordan de håndterer andre og mer alvorlige problemer i hverdagen.

Oppstartslyden kan forøvrig lett unngås om ønskelig.
medlem i 198 måneder
 

Re: Noe Apple aldri fikk til...

Innleggav Morse » lør 12.12.2015 3:27


Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Noe Apple aldri fikk til...

Innleggav Jonas.J » lør 12.12.2015 8:48

Hadde jeg ikke hørt oppstartslyden hadde jeg automatisk trodd at noe var galt.
Forstår ikke hensikten med å forsøke å fjerne den ...
medlem i 151 måneder
 

Re: Noe Apple aldri fikk til...

Innleggav Morse » lør 12.12.2015 9:07

Kan faktisk finnes situasjoner hvor den ikke er ønskelig. Stille lesesaler, kontorlandskaper,etc. Men en innplugget øretelefon fikser jo saken, eller åndsnærværelse til å skru av lyden på forhånd. :-)

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Noe Apple aldri fikk til...

Innleggav Nikolay » lør 12.12.2015 10:41

Morse skrev:Kan faktisk finnes situasjoner hvor den ikke er ønskelig. Stille lesesaler, kontorlandskaper,etc. Men en innplugget øretelefon fikser jo saken, eller åndsnærværelse til å skru av lyden på forhånd. :-)
Hold nede mute-knappen ved oppstart til eplet vises på skjermen. easy peasy.

Brukerens avatar
medlem i 122 måneder
 

Re: Noe Apple aldri fikk til...

Innleggav Morse » lør 12.12.2015 23:21

:-) Men det er selvsagt mulig, for den som er dum nok, til å betale for en app som fikser dette: http://www.macupdate.com/app/mac/13170/ ... me-stopper

There´s a sucker born...

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Noe Apple aldri fikk til...

Innleggav defluct » lør 27.02.2016 12:36

Hæ... Tror @espen007 at oppstartslyden er en bug?
medlem i 115 måneder
 

Re: Noe Apple aldri fikk til...

Innleggav espen007 » lør 27.02.2016 14:02

... og der kom det en som ikke forstår ironi ...
medlem i 184 måneder
 

Re: Noe Apple aldri fikk til...

Innleggav Morse » lør 27.02.2016 17:58

Godt å se at noen holder liv i et såpass stort og viktig tema :-) :-) :-)

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Noe Apple aldri fikk til...

Innleggav jerry.c.bush » lør 27.02.2016 23:12

For verdensfreden så må dette fikses av Apple så fort som mulig. Jeg gidder ikke sitte holde inne mute hver gang jeg starter maskinen på nytt... Det skjer jo så ofte så det er for travelt og slitsomt.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Noe Apple aldri fikk til...

Innleggav Morse » søn 28.02.2016 12:03

jerry.c.bush, hva med et gruppesøksmål? Føler du deg ikke en smule traumatisert av alt dette? Dessuten: Hvilke horrible senskader man kan få av å holde inne mute-knappen flere ganger i uken er jo på ingen måte utredet ennå!

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Noe Apple aldri fikk til...

Innleggav jerry.c.bush » søn 28.02.2016 15:43

Morse: Nå snakker vi flere ganger i måneden og det er for føft for en gammel kar som meg. Senskader vet man jo ikke da det ikke har blitt forsket på dette.

Anbefaler også gruppesøksmål der det blir satt krav om at dette blir utbedret samt at det blir satt opp en komité og et forskerteam som har som mål å finne ut hva evt senskader kan gjøre i dette tilfellet.

Når forskningen har kommet med resultater blir utbetaling av erstatning for alle som har eid eller brukt en Apple Mac. Alle får utbetalt etter hvor mye de har brukt maskinen, hvor lenge de har eid en, hvor mye dette har effektert brukeren av produktene.

Dette bør gjøres snarest da jeg ikke vet hvor lenge jeg har igjen på denne siden og hva senvirkningene av dette kan gjøre med en gammel skrott!

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Noe Apple aldri fikk til...

Innleggav Morse » man 29.02.2016 9:20

Uføretrygd like om hjørnet? Se bare hvordan det gikk med han her: http://www.rb.no/lokale-nyheter/healing ... 95-4145665

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron