Mac slår seg av under oppstart

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Mac slår seg av under oppstart

Innleggav Hellihk » søn 13.12.2015 14:16

Igår klikka macen fullstendig, gikk nesten ikke ann å gjøre noen ting, alt tok kjempe lang tid. Så jeg restarta to ganger, og etter den andre gangen så ville den ikke skru seg på. Etter jeg hadde skrevet inn passordet på innlogging, bare loader den halvveis før den shutter og blir svart. Hva gjør jeg!? Hva kan feilen være?
medlem i 100 måneder
 

Re: Mac slår seg av under oppstart

Innleggav Morse » søn 13.12.2015 15:16

Modell? MacOS X-versjon?

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Mac slår seg av under oppstart

Innleggav Hellihk » søn 13.12.2015 17:22

Den nyeste, os x el capitan
medlem i 100 måneder
 

Re: Mac slår seg av under oppstart

Innleggav Morse » søn 13.12.2015 17:54

Ok, men hva slags maskin? iMac? MacBook? Modell?

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Mac slår seg av under oppstart

Innleggav Grubasek » søn 13.12.2015 18:31

Klikk på Eple-ikonet øverst til venstre og velg "Om denne maskinen". Notér hva som står der for DERETTER å be om hjelp her på forumet. ;)

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Mac slår seg av under oppstart

Innleggav Hellihk » man 14.12.2015 2:05

ups, trodde jeg skrev det! Det er en Macbook Pro.
Og ja, jeg er klar over at jeg skulle gjort det, men kommer ikke så langt når jeg ikke får slått på maskinen
medlem i 100 måneder
 

Re: Mac slår seg av under oppstart

Innleggav Morse » man 14.12.2015 2:51

Der står et serienummer med bittesmå bokstaver på baksiden. Går du f.eks. hit: http://www.chipmunk.nl/klantenservice/applemodel.html
og skriver det inn, får du vite hvilken modell det er.

Tenker imens litt høyt: Har du gjort inngrep i maskinen, f.eks. skiftet disk/RAM? Kan det tenkes at harddisken din er overbefolket? Får den god nok kjøling? Grunnen til det siste spørsmålet er at jeg ofte kommer over slike maskiner med avrevne føtter, slik at det ikke blir luft på undersiden, med tilhørende overoppvarming, slik at termosikringen slår inn og stenger sjappa...

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]