Trøbbel med OS x 10.11 El Capitan

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Trøbbel med OS x 10.11 El Capitan

Innleggav Alf Steinar Grønvold » fre 08.01.2016 15:35

Jeg har akkurat installert OS X 10.11 El Capitan på min MacPro, noe som bare skaper trøbbel for enkelte programmer. Hadde fra før OS X 10.9.5 Mavericks. Nå har jeg mistet flere eldre programmer som jeg ofte har bruk for. Skjermbildet har også blitt så blekt (lyst), at jeg nesten ikke kan se skriften i mappene som ligger på skrivebordet. Får heller ikke opp innbokser i MAIL (ny e-post).
Når jeg får beskjed om å skrive inn passord i min Apple iD, får jeg opp en gammel e-postadresse som ikke har vært brukt på flere år, og heller ikke lenger eksisterer.
Er fortvilet nå, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Går det an å gå til bake til OS X Mavericks?
Håper noen kan hjelpe meg med dette!

Alf.
medlem i 217 måneder
 

Re: Trøbbel med OS x 10.11 El Capitan

Innleggav ggt667 » fre 18.03.2016 8:08

Jeg går tilbake til Mavericks når det er sjans, enten med usb stick eller netboot. Det er bare å ta backup av det du vil ta vare på. Formattere disken og installere på ny.

Time Machine spiller neppe på lag, men du kan kopiere brukermappene som ligger i /Users/ på systemet du nå benytter til ekstrern harddisk.

Netboot kan settes opp Apple native eller BSDPy

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]