Får ikke koblet FRA fildelingsserver

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Får ikke koblet FRA fildelingsserver

Innleggav dsrfasting » lør 27.02.2016 16:03

Hei.
Jeg har oppdaget at når jeg prøver med finder å <koble fra> en osx server som deler mapper, så kobler den seg bare opp igjen med samme bruker, med en gang man har trykket koble fra. Noen som har noen løsning på dette, så man får <koblet fra skikkelig>, slik at man må skrive bruker og passord igjen for å komme inn igjen neste gang?
Flere forskjellige brukere på samme mac-maskin som skal koble opp til serveren, men skal ha forskjellige tilgangsrettigheter mtp mapper der - og når de ikke får koblet fra skikkelig, er jo litt av vitsen borte.
Takk. Hilsen DS
medlem i 98 måneder
 

Re: Får ikke koblet FRA fildelingsserver

Innleggav Valotunk » lør 27.02.2016 21:48

Hvorfor koble fra?

Hvis du har flere brukere så definerer du tilgang og rettigheter for hver enkelt bruker på serversiden.
medlem i 199 måneder
 

Re: Får ikke koblet FRA fildelingsserver

Innleggav dflyer » lør 27.02.2016 23:00

Det er fordi "noen" har huket av husk passord når man kobler til.
Tror du må gå inn i nøkkelring appen og finne respektive passord og slette det derfra.

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: Får ikke koblet FRA fildelingsserver

Innleggav dsrfasting » søn 28.02.2016 18:13

Jeg regner med at den "noen" er meg..
Jeg tror også det er løsningen - har du noen formening om hvor i nøkkelringappen det ligger - for jeg har vært en tur innom der og slettet det jeg kan tenke meg at "bør slettes".

Grunnen til at jeg vil "ha en logg av" som faktisk er "logg av" - er fordi ellers vil jo den neste som setter seg ned på klienten: ha tilgang til alt den som ikke fikk logget av, har tilgang til..

DS
medlem i 98 måneder
 

Re: Får ikke koblet FRA fildelingsserver

Innleggav dflyer » søn 28.02.2016 19:16

Har det ikke foran meg foreløpig. men en lett løsning er å endre passord på brukerkontoen din. Da tror jeg at nøkkelring appen oppdaterer til det nye passordet, men ikke selve filserveren. Regner med at du har automatisk innlogging på brukerkontoen.

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: Får ikke koblet FRA fildelingsserver

Innleggav Valotunk » søn 28.02.2016 21:56

dsrfasting skrev:Grunnen til at jeg vil "ha en logg av" som faktisk er "logg av" - er fordi ellers vil jo den neste som setter seg ned på klienten: ha tilgang til alt den som ikke fikk logget av, har tilgang til..
DS


Ikke hvis hver bruker har sin egen brukerkonto, men her er det kanskje snakk om flere personer som bruker samme konto på Mac'en?
medlem i 199 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron