Get Micro

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Get Micro

Innleggav rolf_odd » tir 29.03.2016 19:31

Har fått ny boks fra Get kalt Micro. Nå har de endra oppsettet i forhold til den gamle «grå boksen», slik at det ikke går an å bruke kanalswitcheren «Kanal» på fjernkontrollen – når du vil ha de kanalene som du har valgt ut som Favoritter.

Vil du ha Favoritter, må du trykke på knappen Mine kanaler og så Mine kanaler en gang til og så Ok. Da er du inne i Favoritter, tror du –, men likevel er, når du trykker på kanalvelgeren «Kanal» på fjernkontrollen, alle de forhåndsvalgte dustekanalene til Get fortsatt der. Med dustekanaler mener jeg TV Norge, MAX, TV 3, Viasat 4, FEM, TCL mfl.., som bare sender intetsigende B og C-filmer – og reklame (merk det siste).

Get tvinger deg med andre ord på et vis til å være innom alle de forhåndsvalgte kanalene sine!

Hvorfor har Get gjort dette? Jo, for å sikre seg treff, slik at de kan lure næringslivet til å annonsere på de forskjellige TV-kanalene. Slik tjener de gode penger, for B og C-filmene og B og C-programmene har de høyst sannsynlig ikke betalt mye for.

Get er et nesten-monopol, som tvinger nesten hele det norske folk til å se en masse idiotiske programmer, som de overhode ikke har bedt om å få inn i stua hver jæ*** dag.

Er det noe som kan gjøres?
(Vennligst ikke svar: Ikke se på disse TV-kanalene)
medlem i 147 måneder
 

Re: Get Micro

Innleggav Superhai » tir 29.03.2016 21:20

Forstår at du er frustrert, men dette er vel ikke så veldig Mac-relatert.

Jeg har hatt Get sin Micro siden den kom, det må vel være fem år siden eller noe. Favoritter har ikke fungert spesielt bra. Men TV-guiden er rask og jeg bruker den til å velge. Har aldri vært tvunget av noen å se på kanalene.

Ellers så er det alternativer som RiksTV eller via andre leverandører (NextGenTel, diverse parabol).
medlem i 132 måneder
 

Re: Get Micro

Innleggav Sima » tir 29.03.2016 23:48

Du kan som Superhai sier bruke TV-guiden som kommer opp når du trykker Mine kanaler i kombinasjon med opp-ned-høyre-venstre + OK for preview nede i venstre hjørne, og OK en gang til når du har bestemt at du vil se akkurat det programmet. Velger du et program som ikke har begynt ennå, kan du sette påminnelse ved å trykke OK - da kommer en påminnelse opp et par minutter før programmet begynner, og boksen bytter automatisk kanal på tiden dersom du ikke velger Avbryt.

Du kan også bruke den blå knappen til å bla oppover mens kanalinfo vises (det som kommer opp nederst på skjermen når du går til en kanal). Hvor lenge kanalinfo vises, kan du endre på i innstillingene.

Vil du hoppe fram og tilbake mellom de to siste kanalene du har valgt, kan du bruke Tilbake-knappen. Nyttig f.eks. når man vil sjekke hvordan det går med fotballen mens man ser en film på en annen kanal.

Men det er først og fremst lagt opp til bruk av TV-guiden.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Get Micro

Innleggav rolf_odd » lør 16.04.2016 13:10

Jeg har prøvd å følge rådene fra Superhai og Sima, men er ikke kommet noe videre. Mener det jeg skrev, står fast:

Det er umulig å få KANAL-velgeren på fjernkontrollen til å virke på den Favoritt-lista som en velger ut. Hadde det vært mulig, ville det bare vært ett klikk fra en favoritt til den neste.

Hvis du skal få brukt din egen Favoritt-liste, må du isteden trykke følgende:

Mine kanaler + ned + OK + OK, altså 4 klikk.

Og det må du gjøre HVER ENESTE GANG du vil bruke egne Favoritter. Dette er sjølsagt så tungvindt at folk isteden velger å bruke KANAL-velger på fjernkontrollen og likevel se Gets Favoritt-liste.

Fabrikkinnstilling fra Get på fjernkontrollen (KANAL-velger) er nemlig at du MÅ se alle de forhåndsvalgte kanalene (MAX, TV 3, Viasat 4, FEM, TCL mfl.). Dette har Get gjort bevisst for å sikre flest mulig treff også på disse – lite interessante – kanalene, slik at reklameinntektene også der blir høyest mulig.
medlem i 147 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]