Problem å sende mail med vedlegg til Windows

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Problem å sende mail med vedlegg til Windows

Innleggav Alf Steinar Grønvold » søn 03.04.2016 14:41

Som Mac-bruker har jeg problem å sende mail med vedlegg til Windows-brukere.
Hvis jeg sender et jpg. vedlegg, f.eks et bilde, kommer det frem som omtrent størrelsen på et frimerke. Windows-brukere (også Windows 7), kan m.a.o. ikke se hva vedlegget forestiller. Dette er egentlig ikke noe nytt problem, heller ikke etter at jeg oppgraderte til OSX 10.11.3. I tidligere OSX, var det en mulighet for å sende mail med vedlegg som windowskompatibelt, men det ser ut som dette har forsvunnet.
Er det andre Mac-brukere som har hatt samme problemet og eventuelt vet hva som kan gjøres for å rette opp dette?

Mvh. Alf.
medlem i 216 måneder
 

Re: Problem å sende mail med vedlegg til Windows

Innleggav ggt667 » man 04.04.2016 6:10

Hva står instillingen din på når det kommer til å sende ut bilder? Når jeg drar et bilde inn i mail kommer det opp et valg hvor det står: "Image size" med ei rullegardin hvor jeg kan velge: Small, Medium, Large, Actual Size.

Min første tanke er: Står din på Small?

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: Problem å sende mail med vedlegg til Windows

Innleggav Alf Steinar Grønvold » man 04.04.2016 13:34

Innstillingen står på "faktisk størrelse".
Når jeg legger ved vedlegget (f.eks et jpg.bilde), så ser dette fortsatt som et lite bilde (ikke et lukket vedlegg) når jeg sender e-posten. Er ikke sikker på om dette er normalt?
medlem i 216 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]