MBPR eller Imac

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

MBPR eller Imac

Innleggav mactiss » fre 08.04.2016 12:18

Hei,
Jeg skal ha meg en kraftig MBPR eller Imac. Jeg utsetter kjøpet til høsten da jeg har plukket opp løse rykter om at MBPR muligens får seg en oppgradering. Jeg tenker å makse CPU og GPU, da jeg ser på dette som en innvistering jeg kan ha en del år.
Jeg er imidlertig litt usikker på hvem av de to jeg skal kjøpe. Skal jeg ha den med eller skal den stå rolig, ja dette er aspekter jeg selv må bedømme, også dette at en i en Imac i tillegg får en knakende god skjerm.
Men skjerm kan en jo alltids kjøpe i tillegg og koble til en MBPR.

Så om en sammenligner dagens modeller med max CPU og GPU(16Gb ram på begge for sammeligningen sin del). Jeg regner med at Imac har et fortrinn, men hvordan tro dere styrkeforholdet de i mellom er.
Vi holder for ordens skyld skjerm og mobilitet uten om.
medlem i 128 måneder
 

Re: MBPR eller Imac

Innleggav vsorbo » fre 08.04.2016 23:11

Hei.
Du sa aldri hva du skulle bruke maskinen til...
Uansett, jeg tror du har svart deg selv litt.. Alt du kan gjøre på en IMAC kan du gjøre på en MPBR også. Hvis jeg først skulle hatt en "stasjonær" mac, ville jeg kjøpt MAC.

Alikevell har jeg en MBPR som jeg videoredigere osv. Håper du blir enig med deg selv, men jeg ville valgt MPBR med ekstra skjermer til skrivebordet! :)
medlem i 162 måneder
 

Re: MBPR eller Imac

Innleggav Gitman » lør 09.04.2016 0:04

Dette er i grunnen en helt tullete spørsmål å spørre andre om. Du bør jo selv vite hva og hvordan du skal bruke den, og selvfølgelig vet du at stasjonær gir mer kraft for pengene.
Dermed kan du ikke holde mobilitet og skjerm ute fra kriteriene, de er de viktigste punkter i valg av maskin.
Men selvfølgelig, har du penger nok kjøper du MBPR og ekstra skjerm. Da har du kraft nok til det meste og to skjermer å jobbe på. Dette er ikke rocket science.
medlem i 231 måneder
 

Re: MBPR eller Imac

Innleggav mactiss » lør 09.04.2016 8:19

Hei igjen og takk for svar, selv om mitt spørsmål fremstår som dumt og unødvendig.

Mitt bruksområde vil være bilderedigering med store filer og litt lett videoredigering. Skjønner at Imac sikkert vil være en knepp bedre i så måte, men tenkte på hvor stor forskjell det vil vil være i praksis. Ser at at den største cpu i MBPR kan turbobooste til omtrent samme hastighet som den største i Imac, så tenker mer på hvordan dette vil oppleves i praksis...
medlem i 128 måneder
 

Re: MBPR eller Imac

Innleggav Valotunk » lør 09.04.2016 9:34

Husk at i iMacen kan du få 4-kjerners CPU mot kun 2-kjerner i MBPR. Det utgjør en vesentlig forskjell under tunge operasjoner.
medlem i 198 måneder
 

Re: MBPR eller Imac

Innleggav krsk0 » lør 09.04.2016 10:22

Valotunk skrev:Husk at i iMacen kan du få 4-kjerners CPU mot kun 2-kjerner i MBPR. Det utgjør en vesentlig forskjell under tunge operasjoner.


Det får man vel med 15" MBP også?
medlem i 185 måneder
 

Re: MBPR eller Imac

Innleggav Valotunk » lør 09.04.2016 10:30

krsk0 skrev:
Valotunk skrev:Husk at i iMacen kan du få 4-kjerners CPU mot kun 2-kjerner i MBPR. Det utgjør en vesentlig forskjell under tunge operasjoner.


Det får man vel med 15" MBP også?


Ja selvfølgelig gjør man det... var litt for tidlig på morgenkvisten her :rolls eyes: ;)
medlem i 198 måneder
 

Re: MBPR eller Imac

Innleggav Johnny Gleden » lør 09.04.2016 22:43

Hei

Snakker man om seriøs redigering av bilder får du aldri stor nok skjerm og en iMac er da uten tvil å fortrekke pga størrelse på skjerm.
Om ikke får du en stor ekstra kostnad for større,tilsvarende og like bra skjerm som ekstra for å koble opp mot en MBP.
Reglen må være å ikke gå for den minste skjermen, men for størst mulig.
Dette om du ikke forflytter deg hele tiden og en bærbar er eneste valget hvor man da kan ha en ekstra stor skjerm på bordet å koble seg opp mot.
jeg sitter på en Mac Pro og 2 stk 23 tommere tilkoblet og ønsker meg enda større skjermer.
medlem i 120 måneder
 

Re: MBPR eller Imac

Innleggav strukt » man 11.04.2016 13:20

Det er desktop CPU i iMac, det er det ikke i laptopene.

Du vil få mer kraft i iMacen.

Hvordan dette oppleves er jo høyt subjektivt og avhengig av hva du gjør og ikke gjør. Det er så mange variabler her.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: MBPR eller Imac

Innleggav lazyjacket » man 11.04.2016 19:11

Helt klart laptop, og kjøp en skjerm du har hjemme for en god arbeidsoverflate.
medlem i 133 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron