Hjemmesider

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Hjemmesider

Innleggav rolf_odd » søn 12.06.2016 15:54

Er det mulig å ha hjemmesider liggende på iCloud?
Hvis ikke: Er det samme mulig på Telenor Min sky? (Support på 09000 visste ikke)
Hvis ikke: Fins det et nettsted der en kan ha hjemmesider gratis eller til en rimelig penge? (Har prøvd å Google, men får opp "Lag hjemmeside gratis", "Gratis hjemmeside i en måned" osv.)

Håper på svar.
medlem i 146 måneder
 

Re: Hjemmesider

Innleggav Jonas.J » søn 12.06.2016 16:56

Jeg tviler på om du kan ha hjemmesider på iCloud eller min sky ...
Uansett kan du opprette gratis blogg på wordpress.com, selv om du ikke skal blogge. Du kan fint skape ditt eget nettsted ved hjelp av gratis verktøy og gratis plass :)
medlem i 151 måneder
 

Re: Hjemmesider

Innleggav rolf_odd » søn 12.06.2016 18:14

Takk for svar!

Har allerede lagd sidene ferdig med iWeb – verdens mest brukervennlige program for å lage hjemmesider. Hadde tenkt å laste de opp med et ftp-program...
medlem i 146 måneder
 

Re: Hjemmesider

Innleggav Superhai » søn 12.06.2016 19:50

Det avhenger også litt hvor mye du kan om å drive en web-server. Jeg bruker digitalocean og billigste de tilbyr er fra 5$ per måned. Men du må installere alt selv men de har gode guider for å hjelpe deg i gang. Et annet alternativ er althushost som ligger på det samme også a2hosting ser ut som er OK til en svært lav pris.
medlem i 131 måneder
 

Re: Hjemmesider

Innleggav bzzlink » søn 12.06.2016 23:55

iWeb ble lagt ned for 4-5 år siden, så jeg ville ikke brukt det til å lagre info som du er redd for å miste
medlem i 192 måneder
 

Re: Hjemmesider

Innleggav Jonas.J » man 13.06.2016 7:54

Jeg ville heller ikke tatt sjansen på å bruke iWeb.
Det er en mengde verktøy til å utvikle hjemmesider, Adobe har flere.
ISP-huset, som jeg selv bruker til mine blogger, har webhotell fra kr 50 pr mnd + mva.
Andre leverandører kan også tilby billige løsninger.
Jeg ville uansett holdt meg til en norsk/skandinavisk leverandør ...
medlem i 151 måneder
 

Re: Hjemmesider

Innleggav Molekyl » man 13.06.2016 12:31

Jeg er svært fornøyd med one.com

God og ryddig design, lave kostnader, egen e-post og eksterne tjenester som wordpress integrert i admin-panelet er noe av det som gjør at jeg har valgt dem til mange av mine web-prosjekter.

De har en hjemmesidebygger, men den er i mine øyne utdatert. Det kreves da litt koding eller bruk av f.eks wordpress for å få en mer oppdatert side.

Priser fra 12kr/måned + Domene (årsavgift, omtrent 100kr) + engangsgebyr (omtrent 100kr)

Brukerens avatar
medlem i 119 måneder
 

Re: Hjemmesider

Innleggav Macsential » tor 16.06.2016 1:00

Google Sites er akkurat det du ser etter. Enkelt verktøy for å lage forskjellige typer nettsider.

Du kan også prøve Blogger og WordPress om du ser etter et sted for en blogg.

Brukerens avatar
medlem i 179 måneder
 

Re: Hjemmesider

Innleggav Halion51 » fre 17.06.2016 12:47

Kanskje; 123hjemmeside.no kan være noe?

Brukerens avatar
medlem i 147 måneder
 

Re: Hjemmesider

Innleggav arntss » fre 17.06.2016 16:19

https://itunes.apple.com/no/app/sandvox ... l=nb&mt=12
Sandvox er et program som kan ligne veldig på iWeb, samt at du kan importere dine allerede ferdige iWeb sider til dette programmet og fortsette redigere på de og legge de opp på server via ftp.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]