Bildestrøm

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Bildestrøm

Innleggav albanao » tor 30.06.2016 9:47

Jeg har en macbook pro som hele tiden har vært synket mot min iphone. Igår skulle jeg laste over bildene fra min bedre halvdels iphone til Bilder på denne. Etter dette er det nå hennes bildestrøm som kommer opp på mac´en og ikke fra min iphone.
Har forsøkt å knote med innstillinger osv, men får det ikke tilbake. Noen som vet åssen man retter opp i dette.
Og dersom noen skulle ha noen gode tips el linker til hvordan bruke Bilder med forskjellige enheter best mulig så tas også dette hjertelig imot:)

PÅ forhånd takk:)
medlem i 102 måneder
 

Re: Bildestrøm

Innleggav spiffers » lør 02.07.2016 12:03

Appen Bilder synkroniseres mot AppleID'en som er lagt inn i
 => System Preferences => iCloud
 => Systemvalg => iCloud

Bilder henter ikke inn fra andre AppleID'er med mindre du selv endrer det i innstillingene der.

Hvis du vil ha bilder fra din bedre halvdel inn på maskinen din, så be henne om å dele album med deg. Samme hvis du vil at hun skal få tilgang til dine bilder, så går du inn i Bilder appen, velger albumet du vil dele, og trykk på firkanten med en oppover-pil i i verktøyslinjen. Der dukker det opp en sprett-opp-meny, og fra denne velger du iCloud Photo Sharing eller hva det nå er på norsk. Der er det bare å følge veiviseren og velge hvem du vil dele med.
Fordelen med å gjøre dette, er at bildene ikke "spiser opp" lagringsplass hos den andre personen. Samme hvis en annen deler bilder med deg, så går det ikke utover kvoten din.
I tillegg så får du tilgang til alle delte bilder på alle enhetene dine, uten å måtte gjøre noe mer, syncing og slikt er avleggs.
Bildedeling på Mac/iOS enheter er genialt enkelt hvis du gjør det på denne måten, men hvis du styrer med forskjellige kontoer, inn og utlogg, syncing histen og pisten, så er det ille vondt i røven.
medlem i 183 måneder
 

Re: Bildestrøm

Innleggav jaknudsen » man 04.07.2016 14:46

Hva var formålet med å laste over bilder fra din kjæres iPhone til din Mac?

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Bildestrøm

Innleggav teknoguiden » man 04.07.2016 21:09

Hvordan lastet du over bildene fra din bedre halvdel?

Hvis du ikke har behov for orginalene på macen er det letteste å bare bruke delte album som nevnt over her.

Hvis du trenger full oppløsning av bildene (mer enn 2048 piksler på langsiden) er antagelig den "minst knotete" måten å gjøre det på å koble hennes mobil via USB til macen din og importere dem til bilder på den måten.
medlem i 142 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]