Nettverk/nettleser/DNS feil. Hjelp

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Nettverk/nettleser/DNS feil. Hjelp

Innleggav Jullabrii » tor 21.07.2016 21:01

Hei. Har en MacBook pro 13" som jeg kjøpte for 14 dager siden. Helt ut av det blå skulle jeg bare inn på DnB sine sider, da kom det en feilmelding jeg aldri hadde sett. Så jeg prøvde å lukke chrome og åpne Safari, samme skjedde der. Tenkte kanskje wifi'en hadde klikket så prøvde å bruke delt Internett det hjalp heller ikke. Feilmeldingen som dukket opp var: ERR_CONNECTION_REFUSED

Er evig takknemlig hvis noen kan hjelpe meg med dette problemet.
medlem i 93 måneder
 

Re: Nettverk/nettleser/DNS feil. Hjelp

Innleggav Morse » tor 21.07.2016 23:32

Forstår det slik at det har virket før? Får du forbindelse med kabel? Har du prøvd å skifte til Google sine DNS-adresser (8.8.8.8 og 8.8.4.4)? Har du sammenlignet nettverksinnstillingene på denne maskinen og den som har forbindelse? Bare et par forslag inntil vi får vite mer...

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Nettverk/nettleser/DNS feil. Hjelp

Innleggav Jullabrii » søn 24.07.2016 22:53

Ja. Det virket før. Kabel har jeg ikke prøvd men det funker på flere sider som VG, DN men ikke DnB eller Finn. Har prøvd DNSen til chrome uten hell
medlem i 93 måneder
 

Re: Nettverk/nettleser/DNS feil. Hjelp

Innleggav Morse » man 25.07.2016 3:28

Okay, se på denne: http://osxdaily.com/2012/11/30/resolvin ... -mac-os-x/

Fortell om noe av dette løste problemet.

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Nettverk/nettleser/DNS feil. Hjelp

Innleggav Jullabrii » man 25.07.2016 14:47

Det funket ikke det heller.. Jeg husker at jeg lastet ned en film fra piratebay, og det var etter det at dette problemet oppsto.
medlem i 93 måneder
 

Re: Nettverk/nettleser/DNS feil. Hjelp

Innleggav Morse » man 25.07.2016 21:09

Huffda? Lastet ned fra ThePirateBay? Slemme gutt! Men du har sevfølgelig installert denne?

https://www.malwarebytes.com/

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron