Clean your mac, hvordan bli kvitt ?

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Clean your mac, hvordan bli kvitt ?

Innleggav srtorp » man 25.07.2016 23:09

Hei

Får stadig vekk opp en melding om at jeg må rense Mac `n. Men jeg finner ikke programmet som kommer med det. Prøvde for noen årsiden en gratis versj av clean your mac. Noen Tips hvordan få dette vekk ?

Mvh
medlem i 140 måneder
 

Re: Clean your mac, hvordan bli kvitt ?

Innleggav Morse » man 25.07.2016 23:18

Høres ut som om du har "klikket på noe", som mange gjør, og har sagt "jatakk" til fagre løfter...

Gå straks til denne her og og klikk på "Download for Mac", last ned og følg instruksjonene:

https://www.malwarebytes.com/

Se ellers: http://www.dagbladet.no/nyheter/14-ar-g ... t/60338319

CleanMyMac er forsåvidt et legitimt program, men som kan gjøre mye galt hvis du ikke holder stålkontroll på hva du gjør. Hører ellers fornuftige (?) mennesker har en del pent å si om det. Good luck to them...

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Clean your mac, hvordan bli kvitt ?

Innleggav srtorp » tir 26.07.2016 7:51

Takk for tips Morse, takk for at du tar deg tid til og hjelpe oss ufaglærte. lastet ned programmet du tipset om og det fant Mac ceaper og fjernet det. Takk.

Mvh
medlem i 140 måneder
 

Re: Clean your mac, hvordan bli kvitt ?

Innleggav Morse » tir 26.07.2016 12:22

8-)

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Clean your mac, hvordan bli kvitt ?

Innleggav HEFJELLS » tir 26.07.2016 13:11

Eg hører til i samme kategori som srtorp, ufaglært på data. Eg bruker av og til CleanMyMac 3, som eg har kjøpt. Det programmet er eg veldig fornøyd med og har ikke hatt noen problemer med Macen i forbindelse med bruken av det. Nå vil eg og de som kjenner meg godt, si at eg er rimelig fornuftig. ;)
medlem i 164 måneder
 

Re: Clean your mac, hvordan bli kvitt ?

Innleggav Grubasek » tir 26.07.2016 14:00

@hefjells:

Jeg har også brukt en betalversjon av CleanMyMac, og var godt fornøyd med det programmet, men har nå gått over til AppCleaner rett og slett fordi CleanMyMac ble for dyrt i lengden. :-)

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Clean your mac, hvordan bli kvitt ?

Innleggav Morse » tir 26.07.2016 20:12

I "System junk" i CleanMyMac er det enkelt å ta knekken på en del programmer som har flerspråklig støtte. Just mention...

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Clean your mac, hvordan bli kvitt ?

Innleggav Grubasek » tir 26.07.2016 21:42

@morse:
Ja, og det var en av grunnene til å droppe bruken av det. :-)

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Clean your mac, hvordan bli kvitt ?

Innleggav Morse » tir 26.07.2016 23:29

Det er omtrent bare Onyx jeg vil anbefale av slike "renseprogrammer" - og det er gratis, og kan ikke stelle i stand noe tøv og spetakkel, med mindre man går seriøst inn for det (under "Erase"). Og selvsagt bør man ha Malwarebytes Anti Malware i disse styggedomtider. Unngå "maskingeværsyken" mht. bilder – la være å helle ti-femten mer eller like bilder inn i bildebiblioteket, og hold alltid minimum 20 % ledig plass på disken, så går det som regel storartet. :-)

Se forresten også denne: https://www.grahamcluley.com/2016/07/ad ... red-flags/

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron