Selge min MacBook Pro!

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Selge min MacBook Pro!

Innleggav spiffers » fre 02.09.2016 23:18

Tenkte å selge en maskin jeg har liggende og slenge, og med tanke på mulige oppdateringer i løpet av november, så var det nok ikke dumt å få den unna, og samtidig styrke kontantbeholdningen.

Fikk en hyggelig sms fra en person, som ville jeg skulle ta kontakt på mail. Og det gjorde jeg. Litt prating frem og tilbake, så var vi enige om en handel. Vedkommende har en sønn som virkelig trengte en Mac langt inni jungelen i Afrika, og selvsagt måtte den jo ha norske tegn. Man kommer ikke langt i en jungel uten en Ø.

Plutselig rant det inn med bekreftelser på mail fra PayPal at nå var betalingen unnagjort. Siden jeg ikke har peiling ?!? på PayPal, så var personen så vennlig å forklare at jeg måtte bare innom en nettside for å få et sporingsnummer. Det kostet bare et par usle dollar. Sa jeg fikk sporing gjennom Posten, så da var personen litt snurt.

Det viste ikke noen innbetaling enda på PayPal kontoen min, så jeg venter bare på at pengene skal komme inn. Da sender jeg sporenstreks min MacBook [s]Air[/s]Pro! til Nigeria!

Legger ved bilder av vidunderet her.
Bilde
Bilde
Bilde
medlem i 183 måneder
 

Re: Selge min MacBook Pro!

Innleggav Morse » fre 02.09.2016 23:58

Det var sannelig fint gjort av deg! Nå blir nok negerkongen og alle prinse- og prinsessebarna hans glade! Du la vel ved en kopi av Visakortet ditt?

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Selge min MacBook Pro!

Innleggav spiffers » lør 03.09.2016 14:22

Sendte boksen uten mer innpakking, og satte verdien til $2000 USD, la oppi to steiner for mer realistisk vekt, og underbetalte frakten. Hadde heller ikke noen reell avsender, brukte Ole Brum og Hundremeterskogen som avsender, så Posten sender den nok ikke i retur. Håper nysgjerrigheten er større enn vettet hos mottakeren, slik at vedkommende betaler avgift og porto, og får seg en hyggelig overraskelse
medlem i 183 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]