LG Ultrafine 5K

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Re: LG Ultrafine 5K

Innleggav Morse » tir 10.01.2017 18:52


Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: LG Ultrafine 5K

Innleggav Morse » ons 01.02.2017 19:20


Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: LG Ultrafine 5K

Innleggav Morse » lør 04.02.2017 20:36


Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: LG Ultrafine 5K

Innleggav mactiss » fre 10.02.2017 23:10

Nå har jeg hatt skjermen noen uker, og er strålende fornøyd. God lyd i høytalerne, og nydelig oppløsning, selv om den kun går med 4 K mot MBPR mid 2015.

Jeg har en dell maskin på jobben

https://www.komplett.no/product/890235? ... src=aw.ds#

Finnes det mulighet for å kunne bruke LG skjermen ved hjemmekontor?

Prøvde HDMI til thunderbolt 2 til usb c adapter, og fikk ikke liv i skjermen da.

Er dette teknisk umulig, eller trenger jeg andre kabler/overganger?
medlem i 128 måneder
 

Re: LG Ultrafine 5K

Innleggav mactiss » ons 19.04.2017 22:17

Det spørs om det ble for mange ledd i denne koblingen. Jeg har lest at det skal kunne gå ann å bruke denne skjermen mot Windows pcer.

Kanskje verdt et forsøk med hel kabel mellom pc og skjerm.
Ser at det skal finnes HDMI->USB-C-kabel. Noen som vet hvor dette er å få kjøpt, helst i Norge?
medlem i 128 måneder
 

Re: LG Ultrafine 5K

Innleggav arntss » tor 20.04.2017 9:16

https://www.ebay.com/itm/191837375471
Var ikke mengder av denne å finne, men fant en på e-bay.
Denne har også bare 1080p oppløsning... kanskje det finnes med høyere oppløsning, men dette er hva jeg fant etter 3 min søking.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: LG Ultrafine 5K

Innleggav spiffers » ons 14.06.2017 10:31

Har nå brukt skjermen i over et halvt år. Var så heldig at jeg fikk en allerede før jul, plukket opp den eneste de hadde på lager i fifth avenue butikken i NY. Har ikke angret et eneste sekund. Fikk den også oppgradert med ny shielding, selv om jeg ikke opplevde forstyrrelser fra andre elektroniske apparater.

Så, til selve opplevelsen av skjermen. Den er sylkvass, og er 100% integrert i systemet. Eneste som er bedre enn en slik skjerm, er to slike skjermer. Fikk en levert rett før prisstigningen, og det jeg opplever som en ulempe, er at når man har på to stk, så blir Mac'en veldig varm. Så varm at det er ubehagelig å ta på touch-baren. Så jeg har gått bort fra å ha på disse to store, har nå flyttet en skjerm hjem, og bruker heller en 21" HD skjerm i stående format på siden av denne for å kjøre iOS simulatoren på. Vurderer å teste ut to 5K skjermer med den nye utgaven av 15" Touch Bar MBP for å se om varmeutviklingen er mindre på den.
medlem i 183 måneder
 

Re: LG Ultrafine 5K

Innleggav mactiss » fre 11.08.2017 21:32

Hvordan gikk du frem for å få oppgradert med ny shielding?
medlem i 128 måneder
 

Re: LG Ultrafine 5K

Innleggav spiffers » tir 15.08.2017 18:45

mactiss skrev:Hvordan gikk du frem for å få oppgradert med ny shielding?


Kontaktet LG. Siden jeg ikke lenger hadde den ytre emballasjen, altså den brune esken som var utenpå den hvite med trykket på, så fikk jeg en ny slik eske levert på døren av TNT, og så avtalte jeg tidspunkt for at TNT skulle komme tilbake for å hente skjermen. Etter en uke var skjermen tilbake. Kostet ikke en krone.
medlem i 183 måneder
 

Re: LG Ultrafine 5K

Innleggav mactiss » ons 16.08.2017 13:20

Fint, takk skal du ha :-)

Da skal jeg gjøre det samme med min!
medlem i 128 måneder
 

Forrige

Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron