Keynote til Pages (notater/formatering)

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Keynote til Pages (notater/formatering)

Innleggav Heddarl » man 09.01.2017 11:53

Hei,

Jeg studerer og får forelesningen tilsendt som ppt. på forhånd. Skulle gjerne kunne bruke ppt. til å ta notater på en eller annen måte, uten å måtte skrive om igjen alt som står i ppt. Jeg kan åpne den i keynote og ser at det er en slags kommentar knapp, men synes ikke denne fungerer godt nok til at jeg vil ta fortløpende notater med den. Hvis ikke det er noen gode måter å notere på direkte i keynote, så skulle jeg gjerne fått teksten overført til et pages dokument uten å måtte kopiere et og et lysbilde.

Er det noen som har noen gode forslag her eller kjenner til problemstillingen? Setter stor pris på hjelp!

Vennlig hilsen,
Hedda
medlem i 192 måneder
 

Re: Keynote til Pages (notater/formatering)

Innleggav iBjorn » man 09.01.2017 13:06

Er det viktig at dokumentet forblir et pptx-dokument? Hvis ikke kan jeg anbefale PDF Expert og PDF Converter fra Readdle (kr 119,-). Du kan konvertere Office-dokumenter til PDF og åpne dem i PDF Expert med alle de (rikholdige) mulighetene for oppmerking som dette gir. Støtte for lagring i iCloud (og mange andre skytjenester) og veldig intuitiv filbehandling.

https://helpspot.readdle.com/pdfexpert/index.php?pg=kb.page&id=79

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Keynote til Pages (notater/formatering)

Innleggav Ove » tir 10.01.2017 4:27

@iBjorn: Den pakken til 119 kroner er "designed for iPhone and iPad" framgår det av din underliggende lenke. Jeg antok at det er en vanlig Mac av ett eller annet slag Heddari har? I så fall koster PDF Expert alene kr. 649 på App Store, mens PDF Converter fra Readdle finner jeg ikke der, den finnes visst kun for iOS.

Når jeg leser dette om den iOS-pakken så får jeg store betenkeligheter:
Languages: