Får ikke se videoer på NRK sine nettsider

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Får ikke se videoer på NRK sine nettsider

Innleggav beemer124 » man 23.01.2017 18:11

Hei, jeg har som tittelen sier problemer med å se videoene som ligger i nyhetsartiklene på nrk.no.

Maskinen det gjelder er en macbook air mid 2012.

Problemer arter seg sånn at når jeg prøver å se en video på NRK sine sider så får jeg en liten svart firkant nede i venstre hjørne på videoen som sier "Det har oppstått en feil ved innlasting av videoklippet. Prøv igjen senere" Dette har jeg hatt problemer med i flere uker nå, og i dag hørte jeg om en annen som hadde akkurat samme problem med sin macbook air.

Det er kun på NRK sine sider jeg har problemet, og jeg har oppdatert flashplayer, java, silverlight og shockwave, samt siste versjon av OSX. Jeg har også vært inne i innstillingene og sjekket under "sikkerhet" at alt er aktivert.

Det kan også nevnes at jeg har problemet i både Safari og Opera nettleser.

Er det noen andre her som har vært borti dette og har en løsning til meg ?

Kjenner frustrasjonen kommer snikende her nå :-!
medlem i 108 måneder
 

Re: Får ikke se videoer på NRK sine nettsider

Innleggav Morse » tir 24.01.2017 3:34

Prøv Google Chrome. Flashplayer/Silverlight/Java-gjengen – nei, skal ikke si mere om dem, utover at hvis du føler at du MÅ ha Flashplayer, så sørg for at du laster den ned fra Adobe selv, og setter den på automatisk oppdatering. Får du senerehen meldinger på skjermen om at du bør/må oppdatere din Flashplayer – det hagler av slike meldinger – så vit at disse er falske, og vil lokke deg til å installere ting du bestemt ikke vil ha på maskinen din.

Og last ned denne og kjør denne, hvis du ikke alt har gjort det: https://www.malwarebytes.com/mac/

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Får ikke se videoer på NRK sine nettsider

Innleggav beemer124 » tir 24.01.2017 22:52

Takk for svar Morse.

Da var Google Chrome prøvd uten suksess det også, jeg har nå slettet alt av plugins fra Adobe, java silverlight og det, kjørt malwarebytes uten å finne noe, og fortsatt så virker det ikke. Nå har jeg prøvd absolutt alt jeg kan komme på, men har fortsatt ikke anelse om hva som kan være galt, så dersom noen har noen gode forslag så er jeg åpen for det.
medlem i 108 måneder
 

Re: Får ikke se videoer på NRK sine nettsider

Innleggav Valotunk » tir 24.01.2017 23:20

Helt nede til høyre på NRK sine nettsider har du et valg som heter "innstillinger".

Gå inn der og se hva som er valgt og prøv i såfall ett av de andre alternativene.
medlem i 198 måneder
 

Re: Får ikke se videoer på NRK sine nettsider

Innleggav beemer124 » ons 25.01.2017 17:17

Hei Valotunk, og takk for forslag.

Da var det også forsøkt, men fortsatt samme problem.

Mulig at jeg skal presisere at det er på forsiden til nrk, i nyhetene at jeg får den svarte firkanten med meldingen om at det har oppstått en feil, det hender også at den står og spinner i et halvt sekund før jeg får denne meldingen. Dersom jeg trykker på linken til TV og prøver å se et program der så skjer det bare ingenting når jeg trykker på playknappen midt i bildet.
medlem i 108 måneder
 

Re: Får ikke se videoer på NRK sine nettsider

Innleggav beemer124 » søn 19.02.2017 11:32

Da løste jeg det ved å reinstallere OS-X og dermed virker alt som det skal igjen. Tusen takk til dere som kom med forslag :-)
medlem i 108 måneder
 

Re: Får ikke se videoer på NRK sine nettsider

Innleggav monica1970 » søn 19.02.2017 21:12

Problemet dukker opp når man bruker Firefox. Får spilt av nrk, tv2 og vg tv. Men får opp sort skjerm og kun lyden spilles av. Det skal være unødig å re innstallere maskinen for dette skal fungere. Ved bruk av Chrome, så fryser den. Uavhengig program man ser tv eller film.
medlem i 226 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]