Spam

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Spam

Innleggav rolf_odd » søn 29.01.2017 13:56

Lurer på hvis jeg i Mail flytter reklame til Uønsket og online.no, om avsender da er blokkert?

Hilsen Rolf
medlem i 146 måneder
 

Re: Spam

Innleggav Helge Hafstad » søn 29.01.2017 17:43

Forstår ikke helt spørsmålet ditt ang online.no, men for Uønsket så fungerer det slik at avsendere blir sortert til denne postkassen, ikke blokkert. Ønsker du det siste så må det settes opp med blacklist hos leverandøren. Da blir de avvist på mailserver der.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Spam

Innleggav Nikolay » søn 29.01.2017 23:25

Avsender havner ikke i noen blokkeringsliste når du flytter e-post fra dem over til Uønsket. Dersom du merker en e-post som uønsket i Mail så havner derimot e-poster fra den avsenderen rett i søppelpost automatisk. Det er vel godt nok for de fleste.

Brukerens avatar
medlem i 122 måneder
 

Re: Spam

Innleggav MCSE » man 30.01.2017 14:45

Slik slipper man å få man spam i Apple Mail inboks:
(All epost fra spam-avsender blir lagt på ønsket spam katalog automatisk)

Vedr sperring:
All sperring må skje på mailserver om man ikke ønsker at mailen skal komme frem til sin PC/MAC. I så fall snakk med din mail tilbyder / ISP. Google Mail (Gmail) har svært gode spam filter på sine tjenester.

Slik kan man gjøre:

I filmenyen klikk på MailValg

I dialogboksen klikk på det siste ikonet som heter Regler

Klikk deretter på Legg til Regel i menyen til høyre.

Øverst i neste dialogboks velger man navn på regel eks: SPAM

Deretter fyller man inn avsenders epost eks: salg@tilbud.com og ev. andre ønsker.
(Om man skriver inn kun @tilbud.com vill all mail fra dette domene havne på angitt sted)

Hver gang man nå får spam fra denne avsenderen vil mailen havne i valgt katalog og ikke i ordinær mail strøm.

Neste gang man får spam åpner man dialogboksen der det nå står SPAM, velger den og klikker Rediger i menyen til høyre.

Står man på SPAM eposten når man går inn på Regler og så klikker på + tegnet under forrige spam avsender, vil eposten fra avsender automatisk legges inn som neste SPAM avsender.

--

Det tar litt tid å bygge opp denne lista men for meg har det vært helt nødvendig. Jeg har nå 50 til 60 domener på min sperre liste. Ikke alle er direkte spam men fra firma som ikke klarer å fjerne meg fra deres postlister :) :) her er noen:

@e-forbruker.no
@eforbruker.com
@ultrakoeler.eu
@eforbruker.com
@kajakkoutlet.no
@der-4-runden-marathon.de
@emma-steen.com
@industryarena.com
@mx1.heykick.com
@premiebyen.com
osv osv

MVH.

Lars.
medlem i 165 måneder
 

Re: Spam

Innleggav Helge Hafstad » man 30.01.2017 21:11

Det tar litt tid å bygge opp denne lista men for meg har det vært helt nødvendig. Jeg har nå 50 til 60 domener på min sperre liste.


Ser på blacklisten min hos ISP at jeg har 913 oppføringer. Vokser med ca 30-40 hver uke...:-)

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Spam

Innleggav Morse » man 30.01.2017 21:35

Minner om SpamSieve.

http://c-command.com/spamsieve/

Bruk noen minutter på dette, og slutt å slite...

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Spam

Innleggav Helge Hafstad » man 30.01.2017 22:29

Gikk gjennom oppsett for Spamsieve i går og det virker greit nok. Men fremdeles sitter man med en postkasse full av spam som på en eller annen måte må gjennomgås. Det slipper man med blacklist, da spam blir avvist hos ISP.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]