Masse kluss med nettlesere

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Masse kluss med nettlesere

Innleggav heipadeg » tir 21.02.2017 11:10

Hei!
Kjøpte meg en ny iMac 27" nå, da min gamle fra 2011 sitt skjermkort tok kvelden.

I den anledning brukte jeg backup og fikk over alt igjen, og alt virker tilsynelatende greit, utenom nettleserne. Firefox har jeg prøvd å slette og legg inn igjen, men ser ingen bedring.

- NRK funker ikke å se på filmer.
- Pinterest går det ikke an å søke i. Skriver jeg noe og trykker enter/søk kommer det bare en refresh med blankt søkefelt.
- Andre websider får jeg ikke trykke på buttons, at det ikke virker som de registreres å være der.. "Høyreklikker" jeg får jeg ikke en gang åpnet i nye vinduer.

Hva skal jeg gjøre? Forbaska irriterende å glede seg over en ny iMac når ikke en gang nettleseren er på stell!
medlem i 171 måneder
 

Re: Masse kluss med nettlesere

Innleggav normick » tir 21.02.2017 11:41

Har du installert

flash - spesifikt for firefox
silverlight

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Masse kluss med nettlesere

Innleggav The Saint » søn 26.02.2017 11:12

Kan også legge til at kanskje det er problemer med at det ligger noen "rest filer" igjen som klusser til i systemet.

Anbefaller deg og nedlaste AppCleaner (linken nedenfor, gratis). Nedlast det, installer og åpne opp programmet og deretter dra inn Firefox ikonet fra harddisken inn i AppCleaner vinduet og la programmet virke. Dette vil slette tilnærmet alt av filer relatert til Firefox.

Etter dette er gjort, prøv og installer Firefox på nytt og gjør som forrige medlemet nevnte med og installere Silverlight og Flash.

Linken til AppCleaner - https://freemacsoft.net/appcleaner/

Brukerens avatar
medlem i 153 måneder
 

Re: Masse kluss med nettlesere

Innleggav Grubasek » søn 26.02.2017 12:25

@The Saint:

Da må vi også legge til at AppCleaner bare flytter filene til søppelkassen. Den må også tømmes før man installerer på nytt. Dessuten lønner det seg å sjekke at alle filer som dukker opp i AppCleaner-vinduet er merket for sletting. Det er ikke bestandig at det er tilfelle, og da kan det ligge filer igjen i systemet som ikke burde vært der. :-)

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Masse kluss med nettlesere

Innleggav GeneralCody » ons 01.03.2017 1:03

Når det gjelder NRK, så bruker de vel ikke Silverlight lenger, men Flash på den ene versjonen og HTML5 på den andre.

Du kan prøve å bruke Beta sptlleren til NRK:
https://nrkbeta.no/2016/09/28/hjelp-oss ... s-nett-tv/

For meg høres det ut som du har installert noe browser tillegg som fucker opp.

Pinterest tror jeg bare bruker HTML5 og Javascript og skal ikke kreve hverken flash eller Silverlight.

Mulig jeg tar feil.

Silverlight utvikles ikke lenger av noen, ikke engang Microsoft selv, så jeg tror de fleste nettsteder går bort fra dette om de ikke allerede har gjort det.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: Masse kluss med nettlesere

Innleggav Morse » ons 01.03.2017 1:18

NRK har en beta når det gjelder å se film. Sjekk den. Silverlight er bare en ond drøm, og Flash er bare såå yesterday...

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron