Time Machine

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Time Machine

Innleggav mactiss » lør 04.03.2017 23:14

Hei,

Sitter i dag med en MBPR med 256GB SSD. 80Gb av denne disken er partisjonert med Windows, via Bootcamp.
Jeg har nå en ny maskin i bestilling, en med 512GB SSD. Jeg tenker å sikkerhetskopiere min nåværende maskin med Time Machine for så å installere på min nye maskin.

Vil da min nye maskin bli på, 80GB med windows, og resterende(opp til 512GB) OSX, eller hvordan vil dette da fordele seg?

Å må HDD jeg kjører timemachine imot være større enn ssd på den nye maskinen ?
medlem i 128 måneder
 

Re: Time Machine

Innleggav Helge Hafstad » søn 05.03.2017 1:36

Jeg bruker ikke å gjenopprette fra TiimeMachine, men poenget er vel at det skal fungere slik du ønsker. Det gjør i alle fall det når men gjenoppretter fra en klone fra fx CarbonCopyCloner. Windows og hele raklet. Du må som oftest inn med serienr for en del programmer på nytt og kanskje passord attpåtil. Office, Parallels er typiske eksempler på serienr etter mine erfaringer.

Backupdisk for TM kan være av samme størrelse som intern disk, men problemet kommer når interdisken nærmer seg kapasitet. Selvfølgelig bedre med en større disk for å få plass til en del eldre backup-versjoner.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Time Machine

Innleggav Valotunk » søn 05.03.2017 12:24

Time Machine tar ikke backup av Bootcamp partisjoner.

For å overføre alt til en ny maskin vil jeg heller anbefale kloning slik Helge nevner. Enten CarbonCopyCloner eller SuperDuper.

Eventuelt kan du klone kun Bootcamp partisjonen med WinClone:

https://twocanoes.com/products/mac/winclone
medlem i 198 måneder
 

Re: Time Machine

Innleggav mactiss » søn 05.03.2017 12:57

Takk for tips og råd :-)
medlem i 128 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]