Slette tidligere administrator - sloooooow?

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Slette tidligere administrator - sloooooow?

Innleggav kimster » lør 29.04.2017 9:02

Jeg har nettopp kjøpt en gammel iMac 24" fra 2007 med 2 gb RAM. Merkelig nok hadde tidligere eier installert Yosemite på den, og til min overraskelse kunne jeg åpne Safari og vanlig nettlesning fungerer relativt normalt.

Men da jeg skulle slette tidligere eier og hans hjem folder, oppstod problemene: jeg valgte opsjonen "sikker sletting", og trykket "kjør". Nå har operasjonen tatt ca 3 døgn. Jeg kan ikke sette maskinen i pause eller stanse operasjonen. Har sett at selve slettingen ikke bruker særlig mye cpu eller minne, men maskinen oppfører seg altså som om den har startet på en intergalaktisk ferd med meg som ufrivilling passasjer! Har noen andre erfaring med slikt? Hvor lang tid kan dette ta? Kan jeg ta en force quit og trekke ut kontakten? Jeg hører alarmklokkene ringe høyt bare ved tanken. Men kan det være at den rett og slett har hengt seg opp og at en brutal reboot ville stanse 'hikken'?

Mitt eget råd er å være tålmodig og vente. Men tre døgn virker litt i overkant.

Andre råd er sterkt etterspurt.
medlem i 184 måneder
 

Re: Slette tidligere administrator - sloooooow?

Innleggav Morse » lør 29.04.2017 11:25

Opprettet du en ny administrator før du satte i gang?

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Slette tidligere administrator - sloooooow?

Innleggav kimster » lør 29.04.2017 20:52

Fant etterhvert ut at en force quit og reboot løste problemet.
medlem i 184 måneder
 

Re: Slette tidligere administrator - sloooooow?

Innleggav Morse » søn 30.04.2017 9:11

Bravo! Det HENDER faktisk at det utmerkede operativsystemet til disse maskinene ikke ALLTID spiller på lag! 8-) 8-) 8-)

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]