Hvilken adresse bruker apple ved falske bestillinger?

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Hvilken adresse bruker apple ved falske bestillinger?

Innleggav lmh1 » søn 07.05.2017 8:32

Hei vet ikke om enkelte prøver å sende falske bestillinger på apple.no og prøver å lure folk med falsk epost.
Men kan noen bekrefte:
[*]fraud@apple.com (Apple mistanker noen har svindlet deg og sender melding f.eks hacket kontoen din?)
[*]do_not_reply@apple.com (Ikke svar) Ofte når man prøver å sende epost
[*]apple.id@apple.com (Sendes vel når man ber om nytt passord?

Disse vet man er falske da de ikke har apple i navnet.
modify-app@detectissuess.com

Men blir litt usikker på når jeg får epost fra fraud@apple.com eller burde jeg fått epost fra security@apple.com? for Apple er håpløst å prøve å få ta kontakt med så håper noen her på forumet har peiling da jeg uansett ikke får svar i dag.

På apple sine sider er håpløs å kontakte da får ikke valgt land en gang og får bekreftelse man må bruke pinkode for å få kontakt høres merkelig ut.

Har for sikkerhet skyld prøvd å endre passordet. Men syns det er litt rart. Da jeg finner ikke logg på jeg har bestilt noe til 67$ i dag så ganske sikker på det er noen som forsøker å svindle på en måte. Da jeg ikke har en iphone selv.
Edit så man kan sende eposten til reportphishing@apple.com usikkert om jeg får svar derfra om eposten er falsk eller ikke.
medlem i 169 måneder
 

Re: Hvilken adresse bruker apple ved falske bestillinger?

Innleggav jag » ons 10.05.2017 14:37

Avsenderadresser på epost er rimelig enkelt å forfalske.
Du bør ikke stole på hva som står som avsenderadresse i det hele tatt.

Ha heller en sunn skepsis til innholdet i epost.
Ikke klikk på lenker, men skriv heller inn adresser i adressefeltet på nettleseren, når du får slike i epost.

/Jan
medlem i 185 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]