Finner ikke igjen bilder i Iphoto-bibliotek..

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Finner ikke igjen bilder i Iphoto-bibliotek..

Innleggav annkristinbe » lør 10.06.2017 2:49

Hei!

Nå er jeg rådvill her... For ikke så lenge siden hadde jeg en opprensk på telefonen min fordi minne var fult. Jeg importerte derfor over alle bildene mine fra hele 2017 så langt inn på Iphoto på min Mac. Jeg sorterte alle bildene i mapper og sjekket at alt lå der og var i orden, så slettet jeg bildene på telefonen. Men så... jeg skulle gå inn på macen for å finne et bilde i kveld men nå er alle bildene borte, og jeg finner de ikke igjen i iphoto-biblioteket under de mappene jeg den gang laget.
Noen som vær så snill kan hjelpe meg å få frem igjen bildene?? Jeg har sittet å trykket i timesvis men jeg får de ikke frem igjen? Er de borte for godt? (De ligger ikke under nylig slettet)

Mvh en veldig fortvilet og lei seg jente..
medlem i 81 måneder
 

Re: Finner ikke igjen bilder i Iphoto-bibliotek..

Innleggav Grubasek » tir 13.06.2017 13:57

Har du sjekket om de ligger i iCloud?

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Finner ikke igjen bilder i Iphoto-bibliotek..

Innleggav annkristinbe » tir 13.06.2017 14:33

Ja, sjekket det og de ligger ikke der :(
medlem i 81 måneder
 

Re: Finner ikke igjen bilder i Iphoto-bibliotek..

Innleggav Grubasek » tir 13.06.2017 14:36

Har du også appen Bilder på maskinen så sjekk om de har blitt importert der også.

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Finner ikke igjen bilder i Iphoto-bibliotek..

Innleggav annkristinbe » tir 13.06.2017 15:43

Mener du nå den vanlige bilder appen? For de ligger ikke under importert, men når jeg koblet telefonen til macen med kabel, og overførte bildene, sjekket jeg at alle bildene hadde kommet over.
medlem i 81 måneder
 

Re: Finner ikke igjen bilder i Iphoto-bibliotek..

Innleggav Grubasek » tir 13.06.2017 16:05

Ja, jeg mente Bilder-appen. Bruker du både Bilder og iPhoto?

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Finner ikke igjen bilder i Iphoto-bibliotek..

Innleggav Gitman » tir 13.06.2017 19:19

Om du ser i Finder i Bilder mappen, har du 2 Bilder bibliotek? Det har skjedd hos meg av en eller annen grunn.
medlem i 230 måneder
 

Re: Finner ikke igjen bilder i Iphoto-bibliotek..

Innleggav Morse » tir 13.06.2017 20:17

I den anledning: Denne gir deg full kontroll over bildebibliotekene dine:
https://www.fatcatsoftware.com/powerphotos/

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Finner ikke igjen bilder i Iphoto-bibliotek..

Innleggav Gitman » tir 13.06.2017 23:06

Morse skrev:I den anledning: Denne gir deg full kontroll over bildebibliotekene dine:
https://www.fatcatsoftware.com/powerphotos/


Vel og bra det, Morse, problemet er at jeg har nå 2 bibliotek med NESTEN samme innhold, den ene er litt større, men ingen av dem er komplett.
medlem i 230 måneder
 

Re: Finner ikke igjen bilder i Iphoto-bibliotek..

Innleggav Helge Hafstad » tir 13.06.2017 23:17

Morse har gitt deg fullgodt svar og løsningen. Den tidligere versjonen av PowerPhotos het iPhoto Library Manager og denne gjør det samme. Den kan slå sammen bibliotekene dine og rydde opp i duplikatene samtidig.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Finner ikke igjen bilder i Iphoto-bibliotek..

Innleggav annkristinbe » ons 14.06.2017 0:16

Grubasek: Nei, jeg bruker bare Bilder-appen.

Gitman: Nei, jeg hadde bare 1 bilder-app, om det er under "programmer" i Finder du tenker?

Og Morse: kan dette finne igjen de tapte bildene tror du?
medlem i 81 måneder
 

Re: Finner ikke igjen bilder i Iphoto-bibliotek..

Innleggav Morse » ons 14.06.2017 2:23

Prøv nå først og fremst å laste ned PowerPhotos som tidligere angitt. Så får du i det minste oversikt over hvilke bilder du faktisk har i bibiioteket ditt (som ligger i mappen "Bilder" i brukermappen din). Hvis du har mer enn ett bibliotek der, vil PowerPhotos la deg velge hvilket du vil åpne.

Her kan du lese om forskjellen på en registrert og en uregistrert versjon – du betaler bare hvis du trenger alle funksjonene: https://www.fatcatsoftware.com/powerpho ... ation.html

NB! Har du mer enn ett bibliotek, kan du også holde ganske enkelt nede alt-tasten når du starter appen "Bilder" – så kan du velge hvilket biblioek du vil åpne, ok?

PowerPhotos kan som sagt slå sammen bibliotekene dine, og rydde vekk duplikater – c´mon, give it a try, og fortell hvordan det går.

Hvis du deretter fortsatt ikke finner bildene du er på jakt etter, finnes der tyngre skyts man kan ta i bruk, men prøv nå først og fremst det jeg har nevnt...

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Finner ikke igjen bilder i Iphoto-bibliotek..

Innleggav Gitman » ons 14.06.2017 13:47

Tror jeg skal prøve det programmet. Har en god del kaos i bildebiblioteket. Problemet jeg har er ikke at jeg laget to bibliotek, jeg oppdaget plutselig der var to da det var bilder jeg ikke kunne finne.
medlem i 230 måneder
 

Re: Finner ikke igjen bilder i Iphoto-bibliotek..

Innleggav Morse » ons 14.06.2017 21:21

Trøst deg med at mange har mye mer kaos enn de vil innrømme. PowerPhotos gjør livet enklere, særlig hvis du betaler for fullversjonen – men kanskje gratisversjonen holder for deg?

Mye av problemene folk har er at det er så lettvint å ta en haug med bilder og bare skyfle alt sammen ukritisk inn på maskinen – skarpe og uskarpe og bra og intetsigende bilder om hverandre. Så ender man gjerne opp med et gigantisk, uoversiktlig kaosbibliotek, som man så går rundt og sier til seg selv at man skal rydde opp i – en eller annen gang. Gjerne i en av de berømmelige "lange, mørke høstkveldene"... :-)

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Finner ikke igjen bilder i Iphoto-bibliotek..

Innleggav Morse » søn 18.06.2017 3:45

Og til annkristinbe: Har du funnet alle bildene dine? Hvis ikke, er denne verd å prøve:
https://www.cleverfiles.com/

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Neste

Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]