FEIL PÅ MAC PRO

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

FEIL PÅ MAC PRO

Innleggav Alf Steinar Grønvold » søn 29.10.2017 14:59

Jeg har en stasjonær MacPro som har trøblet mye den siste tiden:
Det skjer ofte når jeg starter opp maskinen, at den slår seg av etter en kort stund,(før den i hele tatt skal åpne seg.)
Har derfor forsøkt følgende:
Holder kommando og r-tasten nede mens jeg starter opp.
Får da opp et OSX verktøy-skjema hvor jeg klikker på Diskverktøy og Førstehjelp. Trykker på start og søker. Etter noen sekunder får jeg bla. følgende melding: "Volumet OSX Base System ser ut til å være i orden" >> Ferdig.
Har også lastet ned OSX 10.11.6 på nytt.
MacPro kan da virke normalt i noen dager, før samme feilen oppstår igjen.
Er det noen mac-brukere som kan antyde hva denne feilen kan være, før jeg eventuelt må levere den til service?

Mvh. Alf
medlem i 217 måneder
 

Re: FEIL PÅ MAC PRO

Innleggav kajac2 » man 30.10.2017 11:07

Høres ut som det kan være en hardware-feil. Evt. kanskje den overoppheter seg? Har du undersøkt om vifter fungerer som de skal, og at ikke kjøleribbene er fulle av støv?
medlem i 198 måneder
 

Re: FEIL PÅ MAC PRO

Innleggav appeltje » ons 01.11.2017 23:48

Skjekk om vifta på grafikkortet funker. Jeg har hadde lignende problemer for et par år siden.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: FEIL PÅ MAC PRO

Innleggav Alf Steinar Grønvold » lør 04.11.2017 15:28

Svar til "appeltje".

Er litt usikker på hvordan jeg skal finne ut av dette.
Vet du om noen steder som tar service på MacPro lenger?

Mvh. Alf
medlem i 217 måneder
 

Re: FEIL PÅ MAC PRO

Innleggav kajac2 » lør 04.11.2017 19:44

Regner med de fleste Apple-forhandlerne gjør det i hvertfall.
medlem i 198 måneder
 

Re: FEIL PÅ MAC PRO

Innleggav Morse » tir 07.11.2017 5:48

Har du én eller flere disker i maskinen? Og har du sjekket alle vifter for støv? Og at alle sammen faktisk roterer som de skal? Kjølingen i disse maskinene er et stykke ingeniørstudium verd, og avgjørende for at det hele skal virke som det skal. Husk at støvsuging inni maskinen er VERBOTEN (fare for statiske utladninger), her er det trykkluft som gjelder, enten i form av en kanne trykkluft fra fotobutikken/Elkjøp, eller et besøk hos en kompis med kompressor som har vett og forstand nok til å bruke denslags med forsiktighet.

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere