Sperring i Mail?

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Sperring i Mail?

Innleggav rolf_odd » man 04.03.2019 20:58

Jeg plages av mail fra en person. Lurer på om det er mulig å stille inn i Mail slik at disse mailene sendes i retur? :-)
(Jeg vet om Uønsket-muligheten)
medlem i 146 måneder
 

Re: Sperring i Mail?

Innleggav Grubasek » man 04.03.2019 21:49

Det er jeg ikke helt sikker på, men du kan jo lage en regel som sender dem direkte i søppelkassa.

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Sperring i Mail?

Innleggav Helge Hafstad » man 04.03.2019 23:02

Du kan lage en blacklist, så sant din internett/epostleverandør gir deg muligheten. Da blir epost fra person eller et helt domene/underdomene avvist på server.

Skal være mulig å sette opp slikt med fx gmail, men har ikke vært gjennom det selv. Bruker selv Uniweb, der dette kan konfigureres under oppsett for epostadresser.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Sperring i Mail?

Innleggav rolf_odd » man 04.03.2019 23:36

Takker for svar! Vet noen om Telenor tillater slik sperre?
medlem i 146 måneder
 

Re: Sperring i Mail?

Innleggav Fluffy » tir 05.03.2019 1:17

Bruker online.no (telenor) og der kan du logge inn via nettleser (www.online.no) og bruke filter. Dessverre tar ikke filtere mer enn 10 adresser (tror jeg det var).
medlem i 206 måneder
 

Re: Sperring i Mail?

Innleggav Helge Hafstad » ons 06.03.2019 17:34

Hvis der virkelig er en begrensning på kun 10 adresser så har det lite for seg. Selv har jeg ca 1500 domener/adresser på min blacklist.

Sikker på at det ikke menes filter for 10 epostadresser i abonnementet? Det er i hvert fall slik det virker hos meg, blacklisten gjelder alle epostadresser under samme domene.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron