Uforståelig endring av navn på ekstern SSD-disk

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Uforståelig endring av navn på ekstern SSD-disk

Innleggav anneki » fre 20.03.2020 18:47

Har et underlig "problem", som jeg vil lufte for andre Mac-brukere. Jeg har en Mac Book Pro 13" (Mid 2012, oppgradert med intern Samsung 250 GB SSD, og 1 TB HDD i CD-romstasjonen, 16 GB RAM. OS Mojave 10.14.6). Har en ekstern SSD-disk på 1 TB, der jeg har bildebiblioteket mitt, og bruker det til bl-a. Lightroom 6. Har kalt den "Kis bildebibliotek". I natt lastet jeg opp bilder derfra til fototjenesten "SmugMug", og etterpå oppdaget jeg at disken har fått et helt annet, langt og uforståelig navn! Vi har god sikring av hjemmenettverket vårt, så jeg tror ikke det er noen form for "hacking". Men hva kan det skyldes? Noen som har peiling?
medlem i 119 måneder
 

Re: Uforståelig endring av navn på ekstern SSD-disk

Innleggav Helge Hafstad » søn 25.10.2020 14:12

Pølsefingre er det vanlige svaret på dette. Barnebarn er en god nr 2...:-)

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Uforståelig endring av navn på ekstern SSD-disk

Innleggav mareno » lør 31.10.2020 13:39

Saken er vel at du kan endre navn på den ekstra SSDen ved å markere eksisterende navn, plassere markøren i navnefeltet, og så skrive inn ønsket navn? Hvis du i vanvare har plassert markøren i feltet når du vil utføre en annen operasjon (navngi et bilde eller ta påfyll i kaffekoppen mens du lener deg over tastaturet), får disken navnet som skjebnen vil :-) Don’t correct me if I’m wrong.
medlem i 220 måneder
 


Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]