Treordsregel, eller bedre topic/beskrivelse.

Kom med ris, ros og forslag til våre nettsider

Innleggav MindTooth » tir 22.08.2006 20:28

På hvilket grunnlag? Kunne ikke si at du ga posten noe.

Birger :)

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav simeik » tir 22.08.2006 20:42

Åsmund skrev:Topics skal være beskrivende, det står i reglene. Det er imidlertid litt vanskelig å håndheve, fordi det er så mange tråder.

Tre ords regel, eller bedre topic beskrivelse.
ang. flisespikkeri, dette er riktig skrivemåte:
Treordsregel, eller bedre topic-beskrivelse.

Tre ords regel, betyr reglen til de tre ordene. Det er altså tre ord som har en felles regel her...

Ansett flere moderatorer. :rolls eyes:
 

Innleggav Fox » tir 22.08.2006 20:53

Per-Kristian skrev:Og slik som dette FOX :-P

Bilde

Det sier seg vel selv?


Hehe,skal si meg enig i at den var litt dum. Tenkte ikke så alt for mye da jeg skreiv det. Men uansett har jo ikke det no med topic å gjøre. Var jo ikke jeg som starta tråden,bare stilte et temmelig dumt spm :-P Noen ganger er det temmelig tomt.. :rolls eyes:
Sist endret av Fox den tir 22.08.2006 21:01, endret 1 gang
medlem i 213 måneder
 

Innleggav subsequent » tir 22.08.2006 20:58

Jeg irriterer meg over at folk skal klage på den minste ting :) Gå og grin et annet sted.
medlem i 235 måneder
 

Innleggav jp_tix » tir 22.08.2006 21:04

Folk må oppgi hvilken versjon av Excel de bruker i tittelen? Makan.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav cybervision_ » tir 22.08.2006 21:05

Har vært noen tråder som har irritert meg bittegrann kanskje, fordi de ikke handler om det jeg trodde, men de eksemplene trådstarter har synes jeg er flisespikkeri, bortsett fra ener´n.
medlem i 222 måneder
 

Innleggav MindTooth » ons 23.08.2006 17:55

Enda en tråd som ikke beskriver noe som helst:
Bootcamp.

Birger :)

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav kriff » ons 23.08.2006 18:05

Dere er bortskjemte, folkens. Å være moderator på ITAvisen består i stor grad i å endre titler som "HJELP!!!!!!!!!!!!" og "Hva sjer når..."

Det hjelper ikke akkurat på når en litt for stor del av populasjonen skriver som 7-åringer, og når man helst må ha en master i lingvistikk for å i det hele tatt kunne dechiffrere hva de mener...

Nei, det er godt å ha dette forumet å hoppe tilbake til når man blir litt for rød i topplokket :-)

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav MindTooth » søn 17.06.2007 2:08

Ser fortsatt at det kryr av total informasjonsløse emnetittler fortsatt. Vær så vennlig og endre dette. Slik at forumet kan ble en mere oversiktlig plass..

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav tjodolv » søn 17.06.2007 2:48

Eier du dette forumet, og er du den som lønner moderatorene? I så fall er tonen din grei, men ettersom forumet er drevet på frivillig basis, synes jeg du bør rulle inn.

Dette er et åpent forum, og folk i alle aldre, med alle nivåer av kunnskap får lov til å poste her. Dersom du ser en trådtittel du ikke liker, kan du jo bare hoppe over den. Vanskeligere er det ikke.

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Innleggav Ingunn » søn 17.06.2007 2:56

Det er sant, men det blir mye mer oversiktlig om trådene har beskrivende titler. Det er en regel ikke alle følger, og derfor har vi moderatorer i forumet.

§2.1 Beskrivende tittel på alle tråder
Oppgi en beskrivende tittel på alle tråder du oppretter i forumet. Gjør du det vil du få raskere svar, bidra til et mer ryddig og oversiktlig forum og gjøre det lettere å søke. Eksempler på titler som ikke skal brukes er f.eks. "Hjelp meg?", "Hvordan fikser jeg dette?" eller "Det virker ikke!!!"

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav MindTooth » søn 17.06.2007 3:05

tjodolv:
Tror heller ikke du er noe eier av forumet heller. Om du så er, tror ikke du burde oppføre deg slikt.

Om en bruker så er 5 år, så kan det fortsatt være rettningslinjer på hvordan man skal oppføre seg på forumet. En mere bskrivende tittel kan være til større hjelp for andre 5 åringer, enn selve brukeren som bare navngir programmet han eller henne opplever problemet med.

Så du ærlig innrømmer at forumet ikke trenger en bedre standard når det kommer til emner? Da må jeg tro du bruker masse tid bortkastet på å åpne tråder som du ikke trodde var pga. at den hadde en missvisende emne.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Nikoraisan » søn 17.06.2007 3:17

And now for something completely different:
§1 Folkeskikk kreves
Personangrep, sjikane, uthenging, banning, ukvemsord og andre utryksformer som virker støtende er ikke tillatt på Mac1. Mac1 har null-toleranse for sjikane, uthenging, drittslenging og generell dårlig oppførsel.
Be nice, people...

Nordoleum: Vi trenger bare en tråd om gangen på dette emnet. Du trenger ikke trekke frem andre tråder som omhandler nøyaktig det samme.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav ondeper » søn 17.06.2007 3:27

Enig med trådstarter, det blir mange unødvendige museklikk pga rare eller upresise tittler.

Største problemet med dårlige tittler viser seg når eg søker i forumet og får opp mange rare tittler og må klikke gjennom mange for å sjekke relevansen til temaet eg søkte etter.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Henrik Christiansen » søn 17.06.2007 7:07

En annen ting jeg savner på forumet her er et rapporteringssystem.
Er det på Diskusjon.no.

Hvis jeg ser en dobbelpost eller et innlegg som bryter med reglene, trykker jeg rapporter, skriver veldig enkelt bare "dobbeltpost" "spam" eller noe lignende, og så kan en moderator se på det.

Det må da gjøre jobben veldig mye enklere?
Hvis dette blir implementert sammen med treordregelen, så hadde det sannsynligvis blitt mye med oversiktlig her.

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]