Bokmerkning av tråder.

Kom med ris, ros og forslag til våre nettsider

Bokmerkning av tråder.

Innleggav Fole » tir 03.10.2006 21:13

Kunne det vært en idè å laget en egen liste med bokmerkede tråder under "siste fra forum" boksen? Finner man en intressant tråd, kan man bokmerke denne, og følge med på evt svar. Da slipper man å lete etter tråder som man stort sett ikke husker topicen på.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav ak » ons 04.10.2006 19:25

Litt vridd for aa muligens kunne utnytte det som finnes fra foer:
En 10 siste liste som bare inkluderer traader du abonnerer paa, ved aa velge "Abonner på dette temaet" (saa kan du heller slaa av epost-varsling).

Det er et godt forslag, eneste problemet med det er at "ti siste" for oeyeblikket er en meget dyr databasespoerring. Den er ikke noe problem, fordi alle spoer om det samme og den derfor blir cachet, men det blir litt kostbart naar alle har sin egen og den blir kjoert ved hver sidevisning.

Jeg skal tenke paa det, jeg ser definitivt bruksomraadet, men har litt daarlig med tid de neste par ukene.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav bluto » ons 04.10.2006 19:30

Hva med å få muligheten til å fjerne/slette tråder man ikke ønsker å lese videre?

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav kolby » ons 04.10.2006 19:33

Da trykker man på samme knapp som når man skal abonnere.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav ak » ons 04.10.2006 19:34

Jeg er ikke helt sikker paa hva du mener, men det er uansett en avsporing. Du har mulighet til aa avslutte abonnement paa enhver traad, enten ved aa klikke paa link nummer to i eposten du mottar eller ved aa gaa inn i traaden og klikke paa avslutt abonnement, nederst.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav bluto » ons 04.10.2006 19:36

Jeg skjønner hva dere mener, men jeg tenkte mer på at tråder man har valgt bort ikke dukker opp i "Siste fra forumet".

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav ak » ons 04.10.2006 19:38

Siste fra forumet er per i dag felles for alle, jeg har forklart hvorfor det er tilfelle ovenfor.

Hvis det blir laget en tilsvarende liste basert paa traadene brukeren abbonerer paa, saa vil den ogsaa oppdateres naar du avslutter abbonementet av en traad.

Edit: Oppdaget nettopp at phpBB 3 kommer til aa ha en bookmark-funksjon, saa da kommer dette helt sikkert :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav ondeper » fre 13.10.2006 13:51

Tenkte akkurat nå at eg skulle foreslå dette. Har savnet lenge ein bokmerkefunskjon på tråder som eg følger utan å delta aktivt.

Siden andre har tenkte dette, så skriker vi i kor: VI VIL HA! >:-o

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Fole » fre 13.10.2006 14:17

VIL HA!! >:-o

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav admin » fre 13.10.2006 14:24

Hva med å lese hva ak skriver?

Dette er en del av PHPBB3, vi oppgraderer til PHPBB3 når den slippes i ferdig utgave.

"Egne innlegg" funksjonen fungerer mer eller mindre på samme måte ettersom den viser hvilke tråder du deltar i.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Mortlar » fre 13.10.2006 14:25

Gleder meg. Bokmerkefunksjon blir fine greier. :)

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav ondeper » fre 13.10.2006 17:02

admin skrev:Hva med å lese hva ak skriver? Dette er en del av PHPBB3, vi oppgraderer til PHPBB3 når den slippes i ferdig utgave.


ak sier at funsjonen er der, ikkje at den blir implementert. Ville berre vere tydelig at eg vil ha den funksjonen.

admin skrev:"Egne innlegg" funksjonen fungerer mer eller mindre på samme måte ettersom den viser hvilke tråder du deltar i.


"Egne innlegg" er fin i tråder kor du er aktiv, eg vil bokmerke tråder som er interessant lesestoff (les: som passiv).

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav struktur » ons 15.11.2006 11:46

Gleder meg også! Bokmerker er sterkt savnet, spesielt av alle de gode artiklene og blogginnleggene som dukker opp på første siden!!!

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 


Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]