En klasseløs verden

Kom med ris, ros og forslag til våre nettsider

Innleggav ak » tor 02.11.2006 0:22

Kamerater,

Det er helt korrekt at Soviet er idealet. Vi har lest Lenins taler hele helgen og føler at vi nå er bedre skikket til å drive et slikt forum. Den daffe, kapitalistiske blåfargen vil snart bli erstattet av en ren og seirende rødfarge. Faktisk vil alle andre farger bli forbudt, så vi håper at dere snarlig finner passende avatarer, ellers blir vi desverre nødt til å sensurere de.

Vi har kontaktet herr Jobs angående matchende Macer og iPoder. Inntill videre vil vi kunne tilby rød spraylakk som fungerer utmerket, det anbefales dog at man maskerer skjermen først.


Men spøk til side, det er nettopp fordi folk har gjort rangene til et større statussymbol, enn de opprinnelig var ment som, som er årsaken til at de har blitt fjernet. Man skal ikke poste tull i forumet kun for å komme seg et steg opp på rangstigen. Postcount henger i en litt tynn tråd, men får henge med en liten stund til.

edit: rettet usosiale skriveleif
Sist endret av ak den tor 02.11.2006 0:39, endret 1 gang

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav kaspartu » tor 02.11.2006 0:31

takk ak.. det høres fortreffelig ut! bare mr jobs i leopard erstatte aqua med fire så hadde vi all blitt fornøyde;)

alltid gøy med nye grader i et forumsystem, men det går alt for lett inflasjon i det. ikke spesielt bra å ha et forum der 100 stk kan kalle seg geni.. hvor høyt ligger lista for å virkleig være et mac geni da? karma system med et eller annet som viser at folk faktisk sitter med kunnskap om mac, og ikke bare kvantitet av innlegg på forumet, vil funke mye bedre tror jeg!

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Truls Waage » tor 02.11.2006 0:37

Hehe, netopp kamerat.

Synes det er flott at Mac1 har fjernet tittelen. Nå venter jeg på at postcounten skal forsvinne :-D

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav segrov » tor 02.11.2006 0:37

På storedyret.com har de et system som gir status når du poster noe av verdi for felleskapet. Da er det en admin som ser at noen har prestert noe bra, og gir dermed en bonus. Denne bonusen er tilgang til et elite-forum e.l.

Det hadde nok funka bedre.

Post-count synes jeg er greit - det viser hvem som er newbie, og hvem vi kan forvente noe av.
medlem i 250 måneder
 

Innleggav halvor_p » tor 02.11.2006 0:41

Kvitte seg med rang, sentralisering av makt og inflytelse skaper større behov for kontroll. Håper Moderatorene ser at det her vil bli mer nødvendig å vise sitt "ytre" for å vinne tilitt hos de nykommende som ikke helt ser forskjell på en som er erfaren eller en annen som bare tuller.

Er klart at det ikke lengre vil bli så gjeft å poste på måfå, men så har heller ikke jeg følt at jeg har postet på måfå. Har vert her i snart 2 år nå og hadde ikke akkurat så mange poster. Mulig det er flere av oss som liker å se at svare kommer fra en erfaren mac1?

Uansett, litt rart å se på infoen til folka nå, liksom litt nakne.
medlem i 221 måneder
 

Innleggav admin » tor 02.11.2006 0:41

Ja, da er det offisielt.

Rangene er døde og begravet. Grunnet en stor økning i brukermasse som ser ut til å poste kun for å få høyere rang har vi besluttet at rangen nå må forsvinne ut vinduet. Noen brukere, uten å nevne navn, har klart det utrolig å poste over 800 innlegg på under en måned. Slike brukere må ikke roses ved å stige i rang. Rangen var fornuftig når vi var et lite forum, men vi vokser og da skjer det endringer.

Rangene vil nok etterhvert bli erstattet med et karmasystem, hvor hjelpsomhet og vennlighet er det som teller framfor hvor mange ganger man greier å trykke på post-knappen.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Truls Waage » tor 02.11.2006 0:41

Segrov: Si hvis en mac-guru hadde registrert seg her, og har bare f.eks. 15 poster, forventer du mindre av han enn en med postcount på 2000?

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav halvor_p » tor 02.11.2006 0:49

nei, men man forventer en del mer av en som har registrert 2000 poster enn en som har registrert 15, litt vriom, men det er i så fall det MIN oppfatning er, og siden poststarter spurte hva hver enkelt mente så kom jeg med min mening.
Om det er det som er allment gjeldene vet jeg ingen ting om. Regner med at admin har en del bedre oversikt over hva som vil fungere best.

EDIT: Fikk ikke helt med meg at post count ikke haddde forsvunnet, så bare ikke rangen og tenkte at da var alt borte. Jaja, slik går det når man ikke følger helt med i timen.
Sist endret av halvor_p den tor 02.11.2006 0:51, endret 1 gang
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Judas » tor 02.11.2006 0:50

ak skrev:Kamerater,
Vi har kontaktet herr Jobs angående matchende Macer og iPoder. Inntill videre vil vi kunne tilby rød spraylakk som fungerer utmerket, det anbefales dog at man maskerer skjermen først.


Aha. Så den AIDS greiene med de raude iPodene er berre eit skalkesjul for snikinnføring av kommunismen. (:)

Men frå spøk til revolver. Eg tykkjer at postcounten også kan ryke, så lenge ein beheld informasjonen med når ein blei medlem. Eg har vore medlem i eit års tid og eg ser særs sjeldan på postcount og tittel for å sile ut dei seriøse svara, dei kjem som oftast frå dei som har vore medlem ganske lenge.

Mine to yen.....
Fred ut kammerater.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav kaspartu » tor 02.11.2006 0:59

admin skrev:Rangene vil nok etterhvert bli erstattet med et karmasystem, hvor hjelpsomhet og vennlighet er det som teller framfor hvor mange ganger man greier å trykke på post-knappen.


noen tanker om hvordan man får et sånt system til å fungere i praksis? ser for meg enormt mye arbeid på moderatorenes skuldre om de er dem som skal velge hva som er hjelpsomt og vennlig.. spør bare av ren nyskjerrighet. innlegg som er med på å øke kunnskapen til den vanlige mac1'er bør vel også gi gull og glamour!

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Grape » tor 02.11.2006 1:04

Truls Waage skrev:Segrov: Si hvis en mac-guru hadde registrert seg her, og har bare f.eks. 15 poster, forventer du mindre av han enn en med postcount på 2000?

Som oftest merker man fort om svaret man leser har noe fornuftig å komme med, derfor teller ikke antall innlegg noe.
Steve Jobs ville jo ikke hatt mange innlegg dersom han ble medlem nå :rolls eyes:
Veldig bra de har tatt vekk rankingsystemet, vært mange kjappe/meningsløse svar. (Som dette) :-P

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav arveT » tor 02.11.2006 1:05

ak skrev:Vi har kontaktet herr Jobs angående matchende Macer og iPoder.

det er kamerat Jobs, kamerat ak :)

men over til saken, tror det blir bra når det nye kastesystemet kommer på plass. tror det kan fungere bedre...
må si at jeg "dømmer" folk her på forumet mer etter måten innleggene er skrevet på, enn hvor mange de har hatt og tror at et kaste system kan hjelpe til med å fremheve det, ved å gi gode innlegg belønning...
Sist endret av arveT den tor 02.11.2006 1:44, endret 2 ganger.
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Truls Waage » tor 02.11.2006 1:06

En idé er jo at man f.eks. gir poeng (f.eks. en liten greie hvor man kan velge 1-10 hvor nyttig denne posten var).

Hvis man synes den var helt unødvendig, stemmer man ikke. Alle poengene blir vist der postcounten var. Altså, alle poeng blir samlet opp og vises for alle.


Så denne kan bare bygges oppover, ikke nedover grunnet at det kan være noen useriøse som kan ødelegge graden totalt med å "irritere" en med å gi han dårlig karakter.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav Caveman » tor 02.11.2006 1:12

jeg stoler ikke mer på en med 2000 poster enn en på 200 :p
hvor aktiv de er her inne har jo ikke noe å si på hvor flink de er.
og 1990 av de 2000 postene kan jo være søppel :p

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav nepse » tor 02.11.2006 1:22

Jeg syns det så litt tomt ut uten titler (mulig jeg syns noe annet i morgen), dog skjønner jeg godt begrunnelsen for å fjerne dem. Tror jeg pent overlater vurderingen av eventuelle poeng- og rangeringsmetoder til andre, men hva om man hadde noen titler å velge på, sånn litt for morro skyld men også litt halvseriøst? For eksempel sånne ting som iMac-er, MacBook-er, Pingvin, Windows-er, Nybegynner, Skrivemaskinekspert eller noe sånne ting?
medlem i 217 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]