En klasseløs verden

Kom med ris, ros og forslag til våre nettsider

Innleggav KuaJmC » fre 03.11.2006 13:21

fjern innleggstelleren, det kommer meg til gode :P

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav EinarJ » fre 03.11.2006 14:02

Oh noes, ikke fjern telleren, da synes det ikke at jeg har over 2000 innlegg xD.

Særiøst, post-telleren er bare til skade, og ikke til fremme, så lenge man ser datoen man ble medlem på, så ser man hvem som er veteraner og ikke uansett.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav rstange » fre 03.11.2006 14:32

Syns det er synd at slike ting må gjøres fordi forumet vokser. Er synd at noen MÅ poste inlegg for å stige i grader. Jeg savner gradene og håper det snart kommer en erstatter som kanskje er litt mer rettferdig. :-)

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav xsjadoo » fre 03.11.2006 14:39

KAMERATER!

stå på, fortsett arbeidet mot det klasseløse samfunn!

dere må også gjerne fjerne innleggstelleren....

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav Ingunn » fre 03.11.2006 14:52

Greia med at disse statusene ble fjernet, er at de nå ikke lenger har noen god beskrivelse, da folk poster i hytt og vær uten å tenke på hva de faktisk skriver. Det er meningsløst med misvisende status på folk.

Om postcounten skulle økt for seriøsiteten og sakligheten i trådene, hadde nok enkelte brukere merket en kraftig nedgang, og andre en oppgang. Det er Kunsten Å Tenke Over Hva Man Skriver (og dette syns jeg fortjente store bokstaver)

Med sunn fornuft blir alt både bedre og enklere for folk flest. Syns DU at du bidrar til forumets beste?

- Lots of love, fra Ingunn :wub:

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav Twinrehz » fre 03.11.2006 15:48

MacMacintosh skrev:...kicke ass'en dems da?...

Kan egentlig ikke nekte noen å være medlem her selv om det er et priveliegium og ikke en rett å være medlem her.

Kickban er et ganske kult ord da. Dét, og kick-on-sight! (:) Og permban.

    P-p Moderert av limbo
    Fjernet unødvendig sitering av innlegg rett ovenfor.
    Se våre regler.
medlem i 219 måneder
 

Innleggav Jostifer » fre 03.11.2006 16:07

Zpeidar skrev:Særiøst, post-telleren er bare til skade, og ikke til fremme, så lenge man ser datoen man ble medlem på, så ser man hvem som er veteraner og ikke uansett.


Hvis du mener at de kan mye siden de har vært her lenge så er jeg uenig, folk kan ha vært medlem i flere måneder og likevel ikke ha posta mer enn to ganger og fortsatt være like blank.

Hvis du istedet mener at man i det store og hele ser hvor lenge man har vært her (uten noen innvirkning av relativ kunnskap til mac) så skjønner jeg hva du mente med veteran :-D

Jeg har vært her en god stund nå (tidlig 2005 eller noe) jeg fortsatt på meg selv som en nybegynner samme hvor my info jeg prøver å suge til meg :-)

Bort med postcount, den er ett onde (:)

Jostein

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Nikoraisan » fre 03.11.2006 16:29

Judas skrev:NiHon hadde i sin tid ein link i signaturen som var eit hint om ting ein skal tenkje over før ein postar. Kanskje det er tid å legge den inn igjen NiHon?
Consider it done... Dessverre er det ikke mange som gidder å klikke signaturlinker, så jeg tror ikke det gjør store forskjellen.

And if you just have something to say – say it respectfully.
:-D

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav kriff » fre 03.11.2006 16:38

Strengt tatt mest bare synd at forumtroll fører til at slike statuser blir misvisende. Stiller meg bak forslagene om et karma-system. Jeg er ikke av de mest aktive på skrivefronten her på forumet, men finner ut noe nytt og nyttig nesten hver eneste dag bare ved å lese gjennom Siste fra forumet. Ethvert tiltak som fører til mindre unødvendig posting tas mot med enorm applaus fra undertegnede :-)

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav Bayas » fre 03.11.2006 17:33

Jeg synes at det er teit at systemet er avskaffet. Greit nok, slikt vil alltid misbrukes av noen, men har ikke inntrykk av at det store flertallet på forumet poster bare for å oppnå denne "stausen".

Når moderatorene i tillegg er kjent for å grine høyt om dobbeltposting, tull og fanteri (selvfølgelig også positivt :-) ), så ser jeg ikke helt poenget med å avskaffe det..

Gimmi, gimmi gimmi!

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav admin » fre 03.11.2006 17:43

Rangen forteller ingenting om hva brukeren kan, bidrar med eller gjør på Mac1. Rangen har derimot virket som en "premie" for brukere som poster i vildens sky og uten å tenke over hva man poster. Noen nye Mac1 brukere har postet over 800 innlegg på EN måned. Slike brukere skal ikke roses med en høyere rang. Det er disse brukerene vi er ute etter, og det er disse brukerene som må endre oppførsel.

Rangen vil etterhvert erstattes av et karmasystem hvor det er din oppførsel, din hjelpsomhet og din generelle evne til å oppføre deg ordentlig, hjelpe andre og være hyggelig og grei som teller - ikke hvor mange ganger du greier å trykke på post. Dette vil selvsagt slå negativt ut for en del brukere på Mac1, men det store flertall oppfører seg bra og vil ha stor gagn av et slikt system.

Moderatorene følger forumets regler. Hvis du blir rettet på er det fordi du ikke følger disse reglene. Så enkelt er det :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Bayas » fre 03.11.2006 18:09

Jeg har aldri blitt rettet på, så ingen fare ;)

Dette karmasystemet som er planlagt, vil ikke dette innebære mye administrasjon? Eller blir det slik som Dagbladet operere med, med + / - knapper til en tråd/innlegg?

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Ingunn » fre 03.11.2006 18:17

Pass deg, ellers kommer vi og tar deg ;)

Tror det blir fint med dette karmasystemet. Har ikke satt meg helt inn i hvordan det kommer til å fungere, men det blir bra å ta vekk postcounten.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav segrov » fre 03.11.2006 21:32

Status var nok en viktig bidragsyter til at mange begynte å poste her i forumets spede dager, men nå er forumet blitt voksent...
medlem i 250 måneder
 

Innleggav Jon » fre 03.11.2006 21:41

Tror heller det var motsatt, i gamle dager så ga folk mer eller mindre beng i titlene og tok de ikke så høytidelig, mens i dag så var det en hel gjeng som stortsett postet piss for å få en ny tittel. :)

    :-* Moderert av Ingunn
    Fjernet unødvendig sitering.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]