En klasseløs verden

Kom med ris, ros og forslag til våre nettsider

Innleggav ak » fre 03.11.2006 21:45

Neh, de ble faktisk introdusert som en insentiv til aa poste :)

Paa Linux1 var terskelen enda lavere for aa faa en rang som hoertes viktig ut.

Aarsaken til at de ikke har blitt fjernet tidligere er at vi var usikre paa om folk som hadde opparbeidet seg rang kom til aa vaere enige i at det var best aa fjerne de, men problemet har jo blitt rimelig klart for alle etterhvert.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav viking » lør 04.11.2006 10:59

Det var nok på tide å fjerne rangen ja, ser litt tomt ut, men dette blir nok fyllt igjen av en slags karma bar. Jeg synes det er synd når et fåtall brukere skal ødelegge for andre, og jeg mener at det er ikke slik at dette er noe vi må bare tillate siden de er medlemmer av forumet. Jeg mener at hvis de har fått advarseler om å roe ned postingen og ikke gjør det, så burde de kanskje bli utestengt for en periode. Dette gjelder selvfølgelig bare viss postene de skrive ikke er spesielt nyttige, og skrives bare med det formål å skrive for å få høyere status.

MEN, jeg skal ærlig innrømme at når jeg kom her for en god stund siden så syntes jeg også at det var utrolig kjekt å få mange poster, men jeg fant fort ut hvor dumt det ble å poste bare for status.
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Gjertsen » lør 04.11.2006 11:39

Veit ikke om det lar seg gjør, men hva med f.eks å innføre en kvoteordning på nye medlemmer? På f.eks 100 innlegg de første 1-2-3 mnd eller noe. da tror jeg kanskje at man slipper en del forumtroll. Vil kanskje føre til at folk tenker litt mer før de poster. Men på en annen side blir det vel trading med innleggskvoter på brukt1.no da 8-)

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav glorious » man 06.11.2006 2:46

Jeg syns det er bra at de er vekk... Da jeg ble medlem gjorde det ingenting. Jeg vet de er fjernet fordi de nye, unge macer'ne postet i hytt og pine. Sånn sett er det veldig bra at de ble fjernet, men det er jo synd at noen skulle klare å ødelegge det systemet også da.

Vel, vel... Jeg gir beng i post counts, titler og det som er. Jeg har begynt å huske diverse navn her inne som jeg vet har peiling.

Den enste fordelen jeg ser med post count nå, er i sammenheng med opplysningen om når de ble medlem. Det er en helt klar sammenheng mellom "antall innlegg delt på antall dager som medlem" og kunnskapsverdien i de innleggene. De består som regel av synsing, 1-5 ord, gjetting eller ren skjær løgn.

Jeg håper og tror at dette vil bedre Mac1-forumet betrakelig.

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav Buster » man 06.11.2006 3:08

Selv bruker jeg mac1 som en hjelpende hånd de gangene jeg står fast og er ofte inne og leser uten å skrive eller spørre for mye, gjorde det i begynnelsen. Det å skulle ha en rang for de som er de flittigste brukerne har selvfølgelig både gode og dårlige sider, da noen bare jatter i vei på hver eneste tråd for å få opp ”counteren”.

De som virkelig er dyktige burde også få en liten form for anerkjennelse her inne mener jeg, da en eller annen merke ved avataren sin. Jeg kan ikke si annet enn at jeg aldri kommer til å jakte på noe merke og ikke poster bare for å poste, men et forum uten noen form for beskrivelse av folks engasjement og tilhørighet er vel som å skulle fortelle en kar som har jobbet i en bedrift i 50år at han ikke har vært trofast mot bedriften sin!!!!
medlem i 218 måneder
 

Innleggav sortebill » man 06.11.2006 5:56

Hvorfor er det egentlig så viktig med all denne annerkjennelsen? Hvis en får glede av å hjelpe andre trenger en vel ikke noen form for påskjønnelse for å gjøre det? De som vil hjelpe hjelper, de som ikke vil gjør det ikke, jeg har iallefall aldri hatt noe behov for noen påskjønnelse de gangene jeg uheldigvis har sagt noe som kansje har vært til nytte for noen..

Utrolig hvor mye tid og tråd som har blitt brukt på å diskutere dette i forumet nå i det siste, ta vekk post counteren, er det så viktig uansett? Hvorfor er det slik at enkelte av oss hele tiden skal samle på tall å slikt å konkurrere om å ha høyest mulig?

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav dan » man 06.11.2006 8:42

Enig med deg sortebill, men det som kunne vært nyttig var en funksjon der trådstarter kan rangere svarene, gi en annerkjennelse slik at seriøse og gode svar får presidens forann andre. En del tråder har en tendens til å dra ut i det uendelige med drøvtygg og avsporinger.

En kombinasjon av slik Apple's diskusjonsforum og Digg fungerer ville vært genialt.
medlem i 225 måneder
 

Forrige

Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]