Forslag ang. poengene...

Kom med ris, ros og forslag til våre nettsider

Bør Mac1-poengene kunne brukes i Mac1-Butikken?

Ja!
17
34%
Vet ikke
3
6%
Nei!
30
60%
 
Antall stemmer : 50

Forslag ang. poengene...

Innleggav fredarn » søn 31.12.2006 19:01

Hva med å gjøre det sånn at man kan bruke poengene man får for å skrive artikler etc. på mac1 til å kjøpe ting i MAC1-BUTIKKEN ?

Admin må selfølgelig bestemme hvor mye 1 poeng er verdt, 5 poeng = 1 kr, kunne kanskje vært en ide?

Det ville jo kunne øke innholdet på Mac1 en del, og selv om det blir litt ekstra kostnader tror jeg nok også det blir flere besøkende, noe som kan gjøres om til inntekt (jeg har ingen ting imot en annonse ekstra)

Bare et forslag...
medlem i 217 måneder
 

Innleggav ask » søn 31.12.2006 19:04

Jeg synes det blir feil. At den som har flest poeng i løpet av et år el. får en premie synes jeg ville vært mer naturlig.

Mac1.no har (så vidt jeg vet) ikke noe mye overskudd økonomisk og at de skal bruke penger på noe slikt synes jeg da blir feil.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav EinarJ » søn 31.12.2006 19:13

Vel, mer aktuelt vil vel være 50 poeng = 1 krone, da må man produsere store mengder verdifullt materiale før man får noe for det.

Husk på at denne siden ikke er et profittprosjekt, og dermed ikke akkurat har mye penger å gi bort.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav fredarn » søn 31.12.2006 22:54

Har fått med meg at denne siden ikke er no profitt-prosjekt, men det burde ikke være no problem å få inn ganske store summer på annonser - uten å fylle siden full av dritt (ala. VG).

Ser forøvrig at dere har link til Apple Store gjennom TradeDoubler, men med tanke på antall besøkende og ikke minst hva denne siden handler om, burde det ikke være noe problem å få til en egen avtale med Apple Norge som kan bringe inn store summer.

Jeg har heller ikke noe imot 1 eller 2 annonser ekstra på forsiden.
Tekst reklamer kan også være en god ide, da det ikke gjør siden treigere å laste og tar veldig lite plass (de kan plasseres stort sett overalt)...
medlem i 217 måneder
 

Innleggav Matt Idea » søn 31.12.2006 23:54

helt enig med fredarn..det er en god i det. Pluss at det må jo komme
litt ut av reklamen overalt...selv om hosting koster og sånt da..
Men premie til dem med mest poeng er heller ingen dum ide

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav smacmac » man 01.01.2007 11:28

Jeg synes det skulle være rart om adminsene, de som legger ned desidert mest arbeid i siden uten å gå i pluss, skal gi vanlige brukere penger for å gjøre betydelig mindre arbeid.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav quadra800 » man 01.01.2007 13:05

Etter det jeg har forstått trenger Mac1 alle pengene de kan få.
Angående reklame er jeg sterkt imot mer reklame.
Litt av sjarmen med Mac1 er at det ikke er proppa fullt med reklame om allslags visvas.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav ak » man 01.01.2007 18:34

Tenk litt mer gjennom det.
1) Skattemessig, dvs at alle må sende inn skattekort
2) Avgifter og utgifter som følger med 1) vil sannsynligvis overgå utbetalingene
3) Kvalitetsmåling: Artiklene varierer utrolig i kvalitet, man kan ikke gi en fast poengsum. Denne målingen er subjektiv og kan gå så langt at folk slutter å sende inn 5 linjers saker som i og for seg er interessante. For ikke å snakke om alle som blir sinna på moderatorene når innleggene, som de forventet tusenvis av poeng for, blir avvist.

Det blir mye papirmølle for noen få kroner.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav termserv » man 01.01.2007 18:40

Det er jo bare å kutte de dårlige sakene, og moderere innholdet.
Men kunne jo kanskje vært sånn at de som har flest poeng per måned, halvår eller helt år, får tilbud i butikken. For eksempel rabattert pris.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav fredarn » man 01.01.2007 18:54

ak skrev:Tenk litt mer gjennom det.
1) Skattemessig, dvs at alle må sende inn skattekort
2) Avgifter og utgifter som følger med 1) vil sannsynligvis overgå utbetalingene
3) Kvalitetsmåling: Artiklene varierer utrolig i kvalitet, man kan ikke gi en fast poengsum. Denne målingen er subjektiv og kan gå så langt at folk slutter å sende inn 5 linjers saker som i og for seg er interessante. For ikke å snakke om alle som blir sinna på moderatorene når innleggene, som de forventet tusenvis av poeng for, blir avvist.

Det blir mye papirmølle for noen få kroner.


Motargument 3 forstår jeg gost, men det blir vel ikke noe skatt å betale, ei heller mye avgifter...? Med tanke på at man ikke kan ta ut pengene, og det kun er en belønning for frivillig arbeid, og KUN kan brukes i MAC1-Butikken.
Man trenger jo ikke engang å ha noe system hvor 10 p = 1 kr etc. Men et trøye kan f. eks koste enten 2 000 poeng eller 200 kr...

Uansett var det bare et forslag, men ser jo nå at de fleste er uenige...

Edit: termserv sin løsning bør også vurderes, kanskje man f. eks kan få et "gavekort" i mac1-butikken, eller f. eks 50 % avslag...
medlem i 217 måneder
 

Innleggav ak » man 01.01.2007 19:49

Du tar feil når det gjeder poeng vs kroner, det er skattepliktig enten du kaller det "frivillig arbeid + gavekort" eller annet. Det samme gjelder f.eks. hvis arbeidsgiver betaler barnehage, det trenger ikke være overføringer mellom konto.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav fredarn » man 01.01.2007 20:27

Ok, synes det er idiotisk, men, men.....
medlem i 217 måneder
 

Innleggav mariustidemann » man 01.01.2007 20:38

Tenk for en storm av 'interessante' og 'nyttige' artikler som 'bare' må innom moderasjon og vurdering, dersom det blir en økonomisk gevinst. Allerede i denne tråden aner jeg tilløp til uvennlighet. Nei takk. La den muligheten forbli en drøm, så den ikke blir et mareritt.

/Marius

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 


Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron