Forslag til Mac1.no - Nedlastninger

Kom med ris, ros og forslag til våre nettsider

Forslag til Mac1.no - Nedlastninger

Innleggav kajac » man 15.01.2007 0:38

Jeg har sett på sider som Win-XP.no og ITpro som har en egen Downloads side der brukere kan legge til nedlastninger, og på den måten bygge opp en nedlastningsdatabare. Savner dette på Mac1.no.
Hadde vært veldig greit å ha mange macprogrammer på et sted med norsk informasjon.


Hilsen Kajac

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav Saft » man 15.01.2007 0:39

Jeg støtter det forslaget ;)

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav termserv » man 15.01.2007 0:41

Ja det forenkler alt sammen. Det er vel det at det ikke er så lett å hoste alt på serveren, med tanke på båndbredde og lagringsplass.

Men det går jo an å linke til originalfilene da.. Så en god idé hadde det vært.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav ondeper » man 15.01.2007 0:47

Har vi virkleg så dårlige engelskkunnskaper at dette virklig er nødvendig ? Noen må jo då ta på seg arbeidet med å lage og vedlikehalde stedet.

Forsiden og "må ha programmer guiden" dekker jo noe av dette behovet,

Versiontracker og Macupdate dekker dette behovet for dei fleste.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav kajac » man 15.01.2007 0:50

Bra så mange støtter forslaget!
Jeg tenker på å lekne nedlastningene til filens originale filserver, for da trenger ikke Mac1s servere å hoste mange gigabyte med filer.

Og ja; Jeg har så dårlige engelskkunskaper :-P

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav Wackhy » man 15.01.2007 6:23


Moderator
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav kajac » man 15.01.2007 22:03

Den siden har ikke norsk info, og brukere kan heller ikke legge til egne programmer.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav Jon » man 15.01.2007 22:05

Jeg skjønner ikke poenget med dette når vi har sider som versiontracker, macupdate og iusethis?

Og Kajac, brukere kan legge til egne programmer på iusethis. Poenget med siden ville vel forsvunnet hvis ikke.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Innleggav Wackhy » man 15.01.2007 22:07

Riktig at den ikke har norsk info, men brukere kan såvisst legge til programmer: http://osx.iusethis.com/app/add

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav kajac » man 15.01.2007 22:08

greit, tabbe fra min side. Men jeg savner norsk info. Win-xp og IPpro har jo sånne opplegg, og jeg savner det veldig på Mac1

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav Mags » man 15.01.2007 22:15

Ser ikke helt behovet. Programvareguiden her med lenker til macupdate og versiontracker dekker vel det viktigste. Og for nye funn er det jo bare å lage en sak i forumet her med tips og link til opprinnelsen. På macupdate og versiontracker får du jo dessuten mye flere tilbakemeldinger med omtale av programmet så du lettere ser om det er dette du leter etter.

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav kajac » tir 16.01.2007 10:05

Jo, jeg savner det uansett.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav thomasb » tir 16.01.2007 10:27

Vi kan ikke distribuere programvare uten opphavsrettseiers tillatelse

Det er greit du savner det, men det hjelper ikke å mase. Det er mer enn nok å jobb å vedlikeholde linker til hjemmesider til programmer som kan lastes ned, og det ville blitt enda mer jobb å vedlikeholde linker til selve nedlastingsfilen.

Du får nok nøye deg med det som er.

Macupdate, Versiontracker, og osx.iusethis, er glimrende sider.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav kajac » tir 16.01.2007 10:34

Det er ikke snakk om distribusjon, men et slik opplegg som itpro har.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav thomasb » tir 16.01.2007 10:40

De lenker direkte til nedlasting av filer. Slike linker kan fort endre seg ved oppdateringer av programmer f.eks. og når man etter hvert begynner å få en stor samling med lenker, blir det en stor jobb å vedlikeholde. Det er blant annet derfor vi lenker til hjemmesiden til programmene i "Must-have"-programvareguiden.

Macupdate, Versiontracker og iusethis gjør allerede en glimrende jobb med å holde linker oppdatert, og de har alle et eget system med kommentarer og rating, som fungerer veldig bra.

Foreløpig har vi mer enn nok å holde fingrene i.

Men men... takk for forslaget. Jeg tror vi har fått det med oss nå :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Neste

Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere