Dårlig respons?

Kom med ris, ros og forslag til våre nettsider

Dårlig respons?

Innleggav Twinrehz » søn 04.02.2007 19:18

Syns det har blitt dårligere og dårligere respons her på forumet. Ivertfall på mine innlegg, og det er litt kjipt siden det hadde vært greit med litt hjelp og svar til det jeg lurer på.
medlem i 219 måneder
 

Innleggav Bringsverd » søn 04.02.2007 19:25

Synes det er bra med respons, men det spørs jo om folk vet svaret på spørsmål du stiller.
Tror ikke noen vil ha svar som: "Nei, du det vet jeg ikke." eller "Det kan ikke jeg noe om." Det hadde vært irriterende.
Men vist du foretrekker "Google it" istede for stillhet så kan vi jo begynne med det og øddelegge stemningen her.
Sist endret av Bringsverd den søn 04.02.2007 19:29, endret 1 gang
medlem i 214 måneder
 

Innleggav taG » søn 04.02.2007 19:26

Har du noen konkrete saker du refererer til? Selv har jeg alltid fått gode og nyttige svar her på mine problemer. Er også rimelig aktiv og svarer på stæsj jeg har greie på når jeg er innom.

For å få gode svar er det viktig å gi tråden et navn som sier noe konkret om problemet. I tillegg bør problemet være av en art som det ikke er rimelig lett å google seg frem til et svar på.

Mac1 er et supportforum hvor mange deler av sin kompetanse, men er spørsmålene uklare eller kan virke unødvendige er det nok få som tar seg tiden til å svare.

Eksempelvis ser jeg ikke noe poeng med denne tråden =)

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav Twinrehz » søn 04.02.2007 19:31

Prøver som best jeg kan å gi trådene fornuftige navn. Jeg googler en del, men antallet meningsløse søkeresultat er temmelig høyt, og jeg gidder ikke å sitte i timesvis bare for å finne noe, og dersom noen vet om et program som jeg leter etter, er det kjekt å vite hva det heter. Gjør også mitt beste for å beskrive problemet.
medlem i 219 måneder
 

Innleggav taG » søn 04.02.2007 19:35

Hvis trådene dine i utgangspunktet går ut på å finne enkeltprogrammer vil jeg heller anbefale deg å gjøre søk på http://www.versiontracker.com. Genialt nettsted med drøssevis av programmer :)

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav Twinrehz » søn 04.02.2007 19:39

Men når jeg har søkt der og ikke finner det jeg leter etter, er det bare å gi opp? Er det ikke noe vits i å prøve å finne programmet noe annet sted?

Bringsverd skrev:Men vist du foretrekker "Google it" istede for stillhet så kan vi jo begynne med det og øddelegge stemningen her.

Det er klart jeg ikke vil at vi skal begynne med det, jeg skjønner ikke hvorfor du blir så sur bare fordi jeg sier hva jeg mener?
medlem i 219 måneder
 

Innleggav thomasb » søn 04.02.2007 19:42

Twinrehz: Jeg gjorde et søk etter dine innlegg nå, og tittet på de siste trådene dine. Å klage på dårlig respons fordi man ikke får svar innen noen få timer eller kanskje til og med en HEL dag, er kanskje litt å ta i :) (derfor noen kanskje svarer deg litt krast i denne tråden)

Har du ventet en uke uten å få svar, kunne jeg godt skjønt din frustrasjon.

Jeg vil oppfordre alle til titte innom UBESVARTE INNEGG (linken finnes øverst når man er i forumet) med gjevne mellomrom. Det finnes også Siste ubesvarte rett under Siste fra forumet. Noen dager er naturlig nok mindre aktive enn andre her på Mac1.

Ro ned ;)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav Bringsverd » søn 04.02.2007 20:10

Mente ikke å virke sur, men det blir mange Google it svar vist folk ikke vet svaret, men føler seg forpliktet som medlemm av forumet å svare.
Sorry :-)
medlem i 214 måneder
 

Innleggav Jon » man 05.02.2007 11:40

Er det folk som svarer google it, hvis de ikke vet svaret? Det høres jo tåpelig ut. En ting er at man ikke gidder å forklare noe atter en gang, når svaret ligger i ørten andre poster eller på google, men å svare google it hvis man ikke har peil er tåpelig.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Innleggav svar » man 05.02.2007 11:43

Jeg har opplevet en økende tildens at folk enten linker til en annen tråd eller oppgir google som svar.

Vell, det er ikke alle som er like flinke til å søke og heller ikke alle som er intresert i å lese en lang tråd for å finne svar.
Kan ikke folk bare la være å svare vist de ikke har noe som kan/er spørsmålrelevant?

:-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav Jon » man 05.02.2007 12:08

Poenget med å holde seg til en tråd er flere, bl.a så vil man samle all kunnskap om problemet på ett sted også vil søkingen for andre være lettere, da det er en tråd som (forhåpentligvis) inneholder løsningen på problemet, fremfor 100 forskjellige.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Innleggav NickFalk » man 05.02.2007 12:12

Må si meg veldig enig med Jon her. Et poeng med å peke til tidligere tråder er jo at dette (forhåpentligvis) har en oppdragende effekt. Hvis folk kunne ta seg 10 sekunder ekstra for å finne ut om spørsmålet var besvart før slapp man å fylle forumet med nye tråder hvor det allerede finnes løsninger. Det motvirker også at genuint nye problemstillinger drukner i havet mer eller mindre gjennomdiskuterte temaer...

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav ch_knapp » man 05.02.2007 12:25

svar skrev:Jeg har opplevet en økende tildens at folk enten linker til en annen tråd eller oppgir google som svar.

Vell, det er ikke alle som er like flinke til å søke og heller ikke alle som er intresert i å lese en lang tråd for å finne svar.
(...)


Det er vel urimelig å forvente at andre skal gjøre research på nettet for deg, bare fordi du ikke er interessert i å gå gjennom noen sider på Google. Faktum er at noen må jo gjøre research om et problem for å finne svaret, hvorfor skal det være absolutt alle andre enn deg?

Folk (meg inkludert) som bruker «Google it»-frasen gjør det somregel sammen med løsningen, og en liten kommentar om at dette er lett tilgjengelig via Google eller noe annet, og vitner om latskap eller eventuelt uvitenhet om hva som er vanlig praksis på Mac1.

Som Jon sier, så er ikke poenget med forumet å fungere som substitutt for support, og svare på de samme spørsmålene om, og om igjen - bare for å holde en samtale gående. Men å samle kunnskap, og å hjelpe til der hvor det er nødvendig å samle de ressurser som er tilgjengelig gjennom mac1s medlemmer.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav AreB » man 05.02.2007 13:03

Jeg føler at jeg får ALLTID svar på mine innlegg på Mac1.no. Jeg har noen ganger (iallefall 1 gang) lagt ut spm på SnikkSnakk (den kategorien kommer ikke opp på "siste fra forumet") ikke fått svar på hva jeg stilte spm om, men det ser jeg på som min egen feil da jeg brukte "snikksnakk" da jeg la ut tråden.

Problemet jeg ofte føler er at jeg ikke har peiling på svaret som enkelte spør om (tekninske spm osv...), å da svarer jeg heller ikke, da det er bare trådfyll å svare uten å ha peiling på hva jeg snakker om...

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav Twinrehz » man 05.02.2007 19:27

ch_knapp skrev:Det er vel urimelig å forvente at andre skal gjøre research på nettet for deg, bare fordi du ikke er interessert i å gå gjennom noen sider på Google. Faktum er at noen må jo gjøre research om et problem for å finne svaret, hvorfor skal det være absolutt alle andre enn deg?

Folk (meg inkludert) som bruker «Google it»-frasen gjør det somregel sammen med løsningen, og en liten kommentar om at dette er lett tilgjengelig via Google eller noe annet, og vitner om latskap eller eventuelt uvitenhet om hva som er vanlig praksis på Mac1.

Som Jon sier, så er ikke poenget med forumet å fungere som substitutt for support, og svare på de samme spørsmålene om, og om igjen - bare for å holde en samtale gående. Men å samle kunnskap, og å hjelpe til der hvor det er nødvendig å samle de ressurser som er tilgjengelig gjennom mac1s medlemmer.

Men når jeg ikke finner det på de 10 første sidene av søkeresultater i Google, blir jeg litt lei og oppfatter det som at det ikke finnes noe svar til det jeg søker.
thomasb skrev:Twinrehz: Jeg gjorde et søk etter dine innlegg nå, og tittet på de siste trådene dine. Å klage på dårlig respons fordi man ikke får svar innen noen få timer eller kanskje til og med en HEL dag, er kanskje litt å ta i :) (derfor noen kanskje svarer deg litt krast i denne tråden)

Mener da jeg har noen tråder som er flere måneder gamle som ikke er besvart og?
medlem i 219 måneder
 

Neste

Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]