Berre positiv vinkling av Apple/Mac på MAC1?

Kom med ris, ros og forslag til våre nettsider

Berre positiv vinkling av Apple/Mac på MAC1?

Innleggav Green » fre 27.04.2007 9:04

Hei!

Eg ynskjer å komme med ein liten kommentar.

Eg tykkjer at de har ei flott side og eit flott forum her på Mac1 med masse nyttig og fin informasjon. I tillegg kjem nyheter relativt raskt, tykkjer eg.

Likevel stiller eg spørsmål ved om denne sida kun skriver "glad"-saker når det gjelder Apple? På fleire nettsider igår kunne ein lese om at Apple ikkje gjorde ein god nok jobb for miljøet. Det stod både på VG og Hardware, etter det eg kunne sjå...

Kvifor skriv ikkje Mac1 om ein så viktig sak??

Mvh.

Green
(Som truleg får sin fyrste Mac i posten idag... JIPPI!!! :-) )
medlem i 211 måneder
 

Innleggav admin » fre 27.04.2007 9:08

Denne saken er gammelt nytt - dekket flere ganger på Mac1 :

Gjør Apple mer miljøvennlig
http://mac1.no/node/4690

Greenpeace med parodi på Apples websider
http://mac1.no/node/3703

Hvor miljøvennelig er Apple?
http://mac1.no/node/3514

Forøvrig så er Mac1 et brukerstyrt nettsted, dvs. at det er du som bruker som er med å bestemme hva Mac1 skriver om. Hvis du føler det er nyheter som mangler som vi ikke har dekket - så trykker du på "Opprett innhold" på forsiden av Mac1 og skriver en artikkel om dette. Hvis den er av god kvalitet, publiseres den på forsiden av Mac1.

Gratulerer med ny Mac :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Frants » fre 27.04.2007 9:12

Det er helt klart Apple-positiv vinkling på forumet. Men hva kan en vente av en brukergruppe som har valgt en maskin som er en liten minoritet i maskinmarkedet. Dvs vi er ikke et tilfeldig utvalg, men en gruppe som bevisst har ønsket å bruke macintosh. Og vi vil gjerne få bekreftet at vi har gjort et godt valg gjennom å vinkle positivt på Apple (svært vanlig underbevisst strategi som du finner igjen ved valg av alt fra TVer til bilmerke). Når det er sagt, så er det ikke noe i veien for at en tar opp miljøsapektet. Og det er tatt opp på forumet, men ikke på førstesiden.

Og det er heller ikke noe i veien for at du kan skrive en sak og sende den inn med tanke på forsiden. Forumet er tross akt brukerstyrt, så det er DU som bestemmer hva som skal stå som nyheter.

EDIT: Admin var raskere ...

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav Green » fre 27.04.2007 9:13

admin skrev:Gratulerer med ny Mac :)"


Takk for det!

admin skrev:Denne saken er gammelt nytt - dekket flere ganger på Mac1"


Jepp, du har rett...

Eg hadde nok ikkje orientert meg godt nok i den saken...

Beklager dette...
medlem i 211 måneder
 

Innleggav AreB » fre 27.04.2007 9:25

Det er ingenting å beklage ;)

Når du har hvert med en stund, så vil du se at det er både kritikk og negativ vinkling på Mac og Apple fra tid til annen her inne på forumet.

Det er slik som ellers i samfunnet, folk skriver det man føler der og da, gjerne litt for å få frem en diskusjon. Det kan i enkelte tilfeller ende i stengt tråd, å direkte skittkasting. Men... som ellers i samfunnet, så går det over, og når alt kommer til alt - så er vi en stor og snill familie, som alle liker Mac 8-)

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav Green » fre 27.04.2007 9:28

Frants skrev:Det er helt klart Apple-positiv vinkling på forumet. Men hva kan en vente av en brukergruppe som har valgt en maskin som er en liten minoritet i maskinmarkedet. Dvs vi er ikke et tilfeldig utvalg, men en gruppe som bevisst har ønsket å bruke macintosh. Og vi vil gjerne få bekreftet at vi har gjort et godt valg gjennom å vinkle positivt på Apple (svært vanlig underbevisst strategi som du finner igjen ved valg av alt fra TVer til bilmerke). Når det er sagt, så er det ikke noe i veien for at en tar opp miljøsapektet. Og det er tatt opp på forumet, men ikke på førstesiden.

Og det er heller ikke noe i veien for at du kan skrive en sak og sende den inn med tanke på forsiden. Forumet er tross akt brukerstyrt, så det er DU som bestemmer hva som skal stå som nyheter.

EDIT: Admin var raskere ...


Ja eg trur nok du har mykje rett i det du skriv her. Eg føler av og til at positiviteten blir litt i overkant i enkelte tilfeller. I dei tilfellene trur eg at folk som er skeptisk til Mac får "enno meir kjøtt på beina". Litt jamf. "FRP's nyttige idioter".

Det er sjølvsagd ikkje riktig å kalle Mac entusiaster for idioter, for det er dei på ingen måte. Eg meiner berre at når det i enkelte tilfeller virker som at Mac ikkje har nokon negative sider så virker det nok påfallande for nokon. Personleg har eg blitt meir og meir begeistra for Mac, men eg ser klart at PC/Windows har sine fortrinn og. Ja takk, begge deler seier eg. Det er der Mac har blitt genial no med sin Intel-maskin!! :)

Ein liten paralell eg kunne tenkt meg å trekke i tillegg er den tida eg sjølv heldt på med Amiga. Då var me ein kameratflokk som meinte at Amiga var den beste maskina som fantes, og sjølvsagd mykkje betre enn PC og MAC. Amiga hadde multitasking og gode greier. Me blei jo etterkvart sett på som litt sære, då Windows 98 og nye maskiner kom og me fortsatt "lovprisa" Amigaen for alt den var verdt...

Langt innlegg dette... håper de skjønner kva eg meiner.

IKKJE MI HENSIKT Å TRÅKKE PÅ NOKON HER NO, DERSOM DET ER NOKON SOM FØLER SEG TRÅKKA PÅ.

Green
medlem i 211 måneder
 

Innleggav Erheron » fre 27.04.2007 23:21

Xzulu skrev:Når du har hvert med en stund, så vil du se at det er både kritikk og negativ vinkling på Mac og Apple fra tid til annen her inne på forumet.


Folk som meg er de som kritiserer. Jeg har som oftest noe negativt å si om et Apple-produkt, noe som er ganske fint. Det er lettere å rasjonalisere når man ser negative aspekter. :)

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 


Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]