Video opplasting på nett

Kom med ris, ros og forslag til våre nettsider

Video opplasting på nett

Innleggav popxpress » ons 15.11.2006 16:04

Jeg tenkte at når dette nye forumet kom opp skulle det vært et sted der man kunne vist andre filmene du har lagt hvis du har spørsmål som må studeres.
En slags bildr.no for film istedenfor youTube og Google

Det enkleste hadde vært:
http://www.videor.no

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav jiggigibbie » ons 15.11.2006 16:13

Problemet med å hoste video er jo all båndbredden dette krever. Blir veldig dyrt. Finnes jo mange gode gratistjenester fra før som du så kan linke til herfra.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Øivind B.J » tor 16.11.2006 20:58

Jeg har også veldig lyst på en slik tjenenste. Og det vil vel ikke kreve så mye hvis det blir et krav og sende opp iPod - filmer. 320 x 240 i oppløsning. Det bør heller ikke være noen "videor.no" tjenesten kunne hvert her på video1!
medlem i 209 måneder
 

Innleggav ak » tor 16.11.2006 21:10

Det er ikke noe som vi kan gjoere bedre enn f.eks. YouTube/Google.

Vi diskuterer internt om aa ha et system hvor folk kan faa vist filmene sine, men dette vil vaere peer-to-peer, antageligvis basert paa bittorrent, slik at alle bidrar. Vaare servere kan eventuelt bidra med aa seede med begrenset baandbredde.

Fokus vil vaere paa (kort)filmer som folk har laget selv, gjerne med god opploesning og lyd. Ikke humor-klipp og webcam opptak paa noen faa mbyte, som YouTube er full av.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav Anders » fre 17.11.2006 0:11

Vil jo tro at mange har et domene eller to som de kan legge ut filmer på, det har ihvertfall jeg.

Men har hatt problem med og finne en filmtype til og legge opp filmer som ALLE kan se på, da gjerne også de med WinXP uten VLC eller lignene.

Det beste hadde jo vært og ha en filtype som ikke tar for stor plass og har bra kvalitet.

Noen bra forslag?

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav jiggigibbie » fre 17.11.2006 1:10

vanlig mpeg-filer kan vel alle se?

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav TigerOla » fre 17.11.2006 1:44

Både Mac og Windows kan jo vise QuickTime h.264 og WMV.. :rolls eyes: Og om de ikke har Flip4Mac eller QT, er det liiiite som skal til for å ordne den biffen.

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav kolby » fre 17.11.2006 1:45

Eller .flv som de fleste slike sider bruker.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav Anders » fre 17.11.2006 5:44

Quick time H264, osv. er det ikke alle som har..

Kolby: hva er flv? Det har jeg ikke hørt om...

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav TigerOla » fre 17.11.2006 10:58

Hvordan kan ikke "alle ha" H.264 ? Det er jo en codec som ble lansert med QuickTime 7. Mac så vel som Windows-versjonen spiller jo av dette glatt.


flv er flash video.

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav kolby » fre 17.11.2006 12:06

FLV (Flash Video) is a file format used to deliver video over the Internet using Adobe Flash Player (also called Macromedia Flash Player) version 6, 7, 8, or 9. FLV content may also be embedded within SWF files. Notable users of the FLV format include Google Video, Reuters.com, YouTube and MySpace.


Så du har garantert sett mange filmer i dette formatet.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav Anders » fre 17.11.2006 12:55

TigerOla: Det er jo mange som ikke har Quick time Player, synes det er litt dumt at man må instalere iTunes også. Jeg har noen venner som nekter og bruke iTunes, det er Winamp som er best. Jeg er ikke enig med de men gidder ikke diskutere det.. De får leve i si egen uvitenhet.

kolby: Hvordan lager men en .flv film? Annet enn og bruke youtube?

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav thomasb » fre 17.11.2006 13:01

Anders skrev:Det er jo mange som ikke har Quick time Player, synes det er litt dumt at man må instalere iTunes også.

Det finnes en standalone-installer også :)
http://www.apple.com/quicktime/download/win.html

Den lå før på en annen side, men nå er det mulig å velge fra standardnedlastingssiden.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav admin » fre 17.11.2006 13:09

Som ak sa.. hvis det er stemning for det så vurderer vi å sette opp en BitTorrent-tracker for deres videoinnhold osv.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Øivind B.J » fre 17.11.2006 13:57

Hvis vi bruker BitTorrent. Må vi ikke ha LimeWire eller noe sånt da???

Og det kunne jo vært en regel om at hvis det som ble lastet opp bare var tull filma med webcam og slikt, så ble det sletta?

8-)
medlem i 209 måneder
 

Neste

Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]