Kjære vene alle sammen!

Kom med ris, ros og forslag til våre nettsider

Kjære vene alle sammen!

Innleggav SterkGeneral » ons 02.04.2008 21:02

Nå er det slik at det finnes mye forskjellige måter å komme i mål på. Så også når det gjelder de nye babyene som har fått det mjuke navnet iPhone. All ære til både den ene og den andre, men det var nå likevel HELT nødvendig å la Mohammed komme til fjellet denne gangen. Mange ulike tråder og mye uryddighet. Videre var det ingen plass å hente svar på en totalt låst telefon... ifone vandret ut i all evighet og alt frøs til på telefonen. Det hele endte med at jeg måtte sette opp en ny bruker på PESEN for å komme i mål, og beklager folkens, jeg fant det ut selv - hos APPLE. Tenk...

Så nå :rolls eyes: fungerer, om enn litt tungvindt, alle tingene, alt er på norsk og MMS (chess) inn/ut funker som bare pokker. Så til de som her og andre plasser har tatt mål av seg til å være Hyrde for Den Store Flokk, og i tillegg kanskje mottar daler for dette, i alle fall burde sette opp noe som er KOMPLETT. En lukket tråd med de opplysninger som trenges for en nybegynner. Og alle er nybegynnere når det gjelder iPhone. Til deres forsvar kan det kanskje hevdes at det er jo lærerikt å måtte plages og bruke mye tid til å lete og kanskje klare å få det til, men frustrerende er det nå i alle fall. Videre kan en fort få inntrykk av at det er noen av de personene som jevnlig frekventerer dette forumet som står bak løsningene som blir brukt - men det er det altså ikke. Dette viser seg når disse blir konfrontert med nettopp dette... da unngår de å svare og fortsetter BAU.

Vel, nå har jeg i alle fall fått det til og i samme slengen fått litt frustransjon ut av systemet. Om jeg samler det jeg nå sitter med, kunne jeg kanskje ta betalt for det? Nei, de som vil kan spørre, og har jeg noe å bidra med, så deler jeg gjerne, fritt og greit. Det er jo ikke vanskelig med klipp og lim uansett.

Med hilsen fra en litt sterkere general

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Kjære vene alle sammen!

Innleggav mpitof » ons 02.04.2008 21:17

Er ikke denne guiden komplett?

http://ipod1.no/forum/viewtopic.php?f=153&t=192366

edit: For øvrig er det ingen på forumet som får en krone for jobben, når du ser bort i fra frivillige donasjoner.
medlem i 195 måneder
 

Re: Kjære vene alle sammen!

Innleggav Judas » ons 02.04.2008 21:22

Har du hatt problem med guiden? Er det dèt du seier?
Eg har oppgradert telefonen min fleire gongar og brukt guiden slavisk og aldri hatt noko problem. Skjønar ikkje heilt frustrasjonen din. Synes du guiden er for uoversiktleg og rotete? Har du ikkje fått hjelp når du har spurt?
Det synest eg i so tilfelle er leit.
Vil understreke at Geircito som står bak guidane som ligg på forumet ang. iPhone, får IKKJE betalt av oss. Det er nøgde brukarar som donerar pengar av eiga lomme, det er viktig å presisera. Dei fleste av oss som frekventerar forumet veit at Geircito klypper og limer frå utanlandske nettsider, men han overset til norsk og testar alt ut før han legg det inn her. Det er ein stor jobb i seg sjølv som han gjer på fritida.
Og til slutt: BAU?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Kjære vene alle sammen!

Innleggav SterkGeneral » ons 02.04.2008 21:55

Guidene er i og for seg greie nok og ikke er mitt mål å angripe noen direkte. Det jeg sier er at det ikke er komplett nok slik at en nybegynner kan få ALT han trenger. Svarene her inne har for så vidt vært greie nok og et forum er nå en gang bare et forum. Så det beror jo litt på hvem som svarer. For nybegynneren blir det da slik at -skal jeg høre på han? Eller kanskje han? Og når innleggene spriker som fjølene i den gamle to-roringen, siver vannet inn og en står der like blaut på føttene.

Neida, bare rolig... ta det bare for det hjertesukket det var ment som. MEN, om alt er så likefrem og enkelt og alle guider er store og omfattende og følges slavisk - hvorfor er det da så mange som likevel har spørsmål og fortsetter med å plages? Flere bekjente er i samme klasse som meg og har en datafartstid tilbake til commandore 64, vant til å følge en anvisning, til og med IKEA's, fordi vi VET at det er lurt. Så da blir det litt diss å påstå at alle de er dumme.

Vedrørende betaling så vet de fleste hva donasjoner er basert på, nemlig den delen av oss merkverdige mennesker som forteller oss at vi burde skamme oss og ikke gi den stakkars tiggeren noen pesos, eller den som har ved sitt blodslit satt sammen en oppskrift. Vel, det er greit nok at folk vil gi, men det skapes likevel et inntrykk av at dette er hentet fra ens eget bryst, og ved å la dette stå uimotsagt, bygger en opp en enda sterkere skyldfølelse hos "brukerne". De får tolke det slik de vil, de som måtte føle for det.

Om meningen med forumet var å hjelpe, vil kanskje en litt mindre hårsår tilnærming være: JA... kanskje det? Hmm, kanskje det kan settes bedre og mer overdiktlig sammen. Godt forslag, vi skal så absolutt se nærmere på det.

BTW, BAU=Business As Usual 8-)

Vyrde helsingar!

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Kjære vene alle sammen!

Innleggav Haakon » ons 02.04.2008 21:56

Bra innlegg.
Jeg er i den situasjonen at jeg har en iPhone som funker på alle områder, bortsett fra at hjeg ikke klarer å sende mail. Har søkt og spurt etter hjelp på dette forumet uten å komme i mål. Så nå har jeg vel gitt opp, og planlegger å selge telefonen med mindre jeg på en enkel måte klarer å få dette til.
Derfor etterlyser jeg en slags "support-telefon" for iPhone. Vi pirat-importører har jo ikke mye hjelp å ty til.
Hva med at en luring ser forreningspotenialet i dette og starter en betal-telefon for iPhone?
Jeg betaler gladelig!
medlem i 237 måneder
 

Re: Kjære vene alle sammen!

Innleggav Judas » ons 02.04.2008 22:02

Haha. Om du oppfattar meg som hårsår så er du ute på feil vidde.
Spørsmåla mine i min forrige post var rett og slett at eg forstod fint lite av hjartesukket ditt :-)
At ting kunne vore annleis, og at du kunne tenkt deg at guiden var sett saman annleis, så er det fritt fram. Me gjer alle dette arbeidet på fritida vår. Eg er moderator og prøver å halda forumet ryddig, andre er mest interessert foto og heng på kreativ1, andre på ipod1, og andre igjen iPhone. Hugs at dette ikkje er eit forum for iPhone men for appleprodukt generelt.
Så eg sender utfordringa di vidare til deg sjølv. Vil du laga ein meir oversiktleg guide, så værsågod. Eg har ikkje innsikt nok til å gjere det, men om du vil eller nokre andre så er det fritt fram.
(tråden blir flytta til ris og ros forumet)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 


Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]