Dårlig kvalitet på avtarene inne i forumet.

Kom med ris, ros og forslag til våre nettsider

Dårlig kvalitet på avtarene inne i forumet.

Innleggav hallo666 » søn 25.05.2008 20:23

Heisan,

Jeg lurte rett og slett bare på hva årsaken er til at kvaliteten på avtarene blir så dårlig inne på dette forumet, jeg skjønner at dette ikke er en "big deal" men kanskje det kunne ordnes slik at det kan bli bedre, jeg syntes det er med på å dra opp hele forumet om bildene man velger/ikke velger å bruke kunne blitt penere.

Hvorfor blir de automatsik skalert ned når det er satt en maks verdi på dem?

Jeg er ofte inne på forskjellige forum og deltar i en eller annen form for debatt eller bidrar med noe grafisk arbeid, dette er det eneste forumet der at jeg har lagt merke til at alle disse avatarene ser rett og slett dårlig ut uavhengig av kvaliteten fra starten av.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Dårlig kvalitet på avtarene inne i forumet.

Innleggav ak » man 26.05.2008 14:54

Bruker du Windows?

CSSen resizer avtarene litt, Mac OS X (og de fleste Linux distribusjoner) legger på antialising, mens det i Windows blir litt mer kornete. Men det ville selvfølgelig vært bedre om vi viste bildet i riktig størrelse, skal prøve å få gjort det på en eller annen måte.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Dårlig kvalitet på avtarene inne i forumet.

Innleggav hallo666 » man 26.05.2008 15:20

Hei,

Ja du har nok rett, jeg bruker Windows Vista Ultimate. Det blir veldig "kornete" grafikk ja, det høres jo flott ut om det faktisk blir gjort noe med, det aller beste hadde vært at bilde ikke ble skalert ned men hadde orginal størrelse etter de dimensjonene som er satt som maks. Takk for responsen.
Sist endret av kolby den man 26.05.2008 16:50, endret 1 gang
Grunn: Det er unødvendig å sitere et innlegg rett over ditt eget.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Dårlig kvalitet på avtarene inne i forumet.

Innleggav simen » man 26.05.2008 16:28

Er jo i hovedsak en side for Macbrukere da :) Sikkert noen programmer som gjør det til Windowns også.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Dårlig kvalitet på avtarene inne i forumet.

Innleggav hallo666 » man 26.05.2008 17:12

simen skrev:Er jo i hovedsak en side for Macbrukere da :) Sikkert noen programmer som gjør det til Windowns også.


?

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Dårlig kvalitet på avtarene inne i forumet.

Innleggav ak » man 26.05.2008 18:08

Du kan se bort i fra den kommentaren. Selv Mac1 besøkes skremmende mye med IE, antageligvis bl.a. av folk som blir pålagt IE på jobb.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Dårlig kvalitet på avtarene inne i forumet.

Innleggav simen » man 26.05.2008 19:40

Hva med å gjøre dette i gdlib? Viste ikke om dette problemet til Windows engang jeg. Er det sånn i Firefox til Windows og? Får å alltid ta hensyn til IE er ganske plagsomt i lengden. Som utvikler bruker man jo nesten 50% av tia til å få det til å funke i IE... Iallefall før IE 7 og slikt.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 


Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]