Mac1 og cash

Kom med ris, ros og forslag til våre nettsider

Mac1 og cash

Innleggav taG » søn 20.07.2008 12:29

Mange på mac1 gjør en strålende jobb med moderering, skriving av guider og annet. Dette gjør Mac1 til et strålende bruker-drevet nettsted basert på timer donert av brukere. I dag ble jeg for første gang oppmerksom på et nytt fenomen her på Mac1. Donasjoner til enkeltperson basert på at vedkommende gjør en strålende jobb.
I utgangspunktet virker jo dette greit, men i ettertanke spør jeg meg om det er riktig at et enkeltmenneske skal kunne høste "fruktene" av innhold donert til Mac1? Ettersom det ikke finnes noen måte å donere til Mac1/iPod1 direkte mistenker jeg at brukere som er fornøyd med forumet i sin helhet ser sitt stikk til å donere til disse enkeltmenneskene som har donasjonstråder liggende.

Jeg spør da følgende. Bør Mac1 være et sted hvor brukerne skal kunne høste inntekter fra sin frivillige innsats? Det skal være sagt at dette innlegget ikke har som formål å gå etter enkeltpersoner som gjør en strålende jobb og nok fortjener en påskjønnelse. Men jeg synes spørsmålet er viktig å få belyst.

Edit: Fant nå i etterkant denne tråden med donasjoner til Mac1 =)

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Mac1 og cash

Innleggav Dorkfish » søn 20.07.2008 12:48

Jeg synes at det bør være opp til hver enkelt å be om donasjoner dersom de føler at den jobben de gjør er viktig. Mangel på interesse fra donorer vil jo allikevel fungere som rettelse på villfarelsen om at de er viktige.
Mac1 kan be om donasjoner dersom de ønsker det, og det er jo helt frivillig å donere. Så jeg synes det funker helt greit sånn det er nå. Uansett er det jo ikke så mange medlemmer her at det bli så mange kronene allikevel. Men det kan jo bidra til å holde kostnader for server o.l på et lavere nivå for administratoren.
Gericito f.eks jobber mye med iPhone guider o.l. og man kan jo da mene at han fortjener en påskjønnelse etter at han bruker en del fritid og kanskje til og med arbeidstid på dette. Da donerer man til Geircito, noe jeg synes er positivt.

Folk kan gjerne donere til meg også, men jeg føler ikke at jeg bidrar med så mye som fortjener donasjoner, så jeg tror det hadde blitt skralt med kroner. Derfor en min Donér knapp helt fraværende. :-)

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 


Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron