iphone utgave av sidene?

Kom med ris, ros og forslag til våre nettsider

iphone utgave av sidene?

Innleggav Krishj » fre 19.09.2008 17:45

Hvorfor er det ikkje egen iphone utgave av disse sidene? Sånn ala vg.no Der kommer du automatisk inn på iphone utgaven når man kommer inn på siden.
medlem i 187 måneder
 

Re: iphone utgave av sidene?

Innleggav iMacJhonny » fre 19.09.2008 17:51

Jeg tipper det vil kreve et betydelig arbeid.

BTW: Er det bare jeg som synes iPhone-sidene til VG er utrolig raske? Det går så kjapt at suringen nærmest blir som å bla i en App på iPhonen. Meget bra og mye bedre enn Dabladets tilsvarende.
medlem i 209 måneder
 

Re: iphone utgave av sidene?

Innleggav KDN » fre 19.09.2008 17:58

iPhone versjon av vg etc. er rett og slett nødvendig for å få bort reklamen/spare båndbredde.

iPhone er ment til å se websider i den formen de er designet. i1 sidene trenger ikke en egen versjon synes jeg.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: iphone utgave av sidene?

Innleggav Krishj » fre 19.09.2008 18:02

Ja godt mulig der er en del arbeid. Men "magasiner" som ipod1 og mac1 som har såpass mange lesere som er iphone eiere. Burde nesten en iphone utgave være naturlig.
Er helt enig med deg. Vg sin utgave er veldig rask og har et mye bedre layout en andre. Dagbladet og f.eks dinside kunne godt hatt bedre utgaver.
medlem i 187 måneder
 

Re: iphone utgave av sidene?

Innleggav JakobV » fre 19.09.2008 18:05

Er egentlig ganske enig i at en iPhone/iPod Touch utgave av i1 sidene kunne vært kjekt! :-)

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: iphone utgave av sidene?

Innleggav AllFather » fre 19.09.2008 18:17

Er vel strengt tatt ikke så mye man trenger å gjøre, finnes allerede flere templates for iphone websites til drupal, så å tilpasse en slik burde gå rimlig greit.

Er ikke vits å legge så alt for mye arbeid inn i det, men burde være fult mulig.

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Re: iphone utgave av sidene?

Innleggav bambini » fre 19.09.2008 18:46

Som hos alle andre som tilrettelegger for oss med iPhone så er det snakk om å skrelle vekk ting man ikke behøver. Jeg for min del kunne tenkt meg en iPhone-Mac1 side som hadde to ting:

1. En ren nyhetsside, der de vanlige nyhetssakene dukker opp.
2. En ren forumsside som viser "Siste fra forum" og en mulighet til å kommentere disse.

Nå er det TREGT å bruke Mac1 på iPhone og det er ikke særlig enkelt å skrive svar i forumet (siden hopper som en jo jo).

Dette har vært oppe før, men da kom tommelen ned. Kanskje admins vil svare på hva de har tenkt å gjøre. Er det ressurser det står på så er det forståelig. Er det politikk å ikke gjøre Mac1 brukervennlig så skjønner jeg det ikke.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: iphone utgave av sidene?

Innleggav admin » fre 19.09.2008 19:11

Tommelen har aldri komment ned, men vi har per dags dato ikke hatt mulighet til å prioritere det. Som de fleste sikkert vet er alle i1-sidene et helt frivillig prosjekt som vi arbeider utelukkende med på vår fritid. Ingen som arbeider med i1 tar ut noe lønn og samtlige jobber enten fulltid ved siden eller er studenter. Det gir oss en smule begrensninger når det gjelder både tid og ressurser.

En iPhone-optimalisert utgave av forumet er et betydelig arbeid, mens i selve nyhetsdelen som drives av Drupal er det vesentlig lettere. Vi arbeider for øyeblikket på versjon 5 av i1 og en iPhone-optimalisert utgave av ihvertfall nyhetsdelen på i1 er definitivt med i de planene.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: iphone utgave av sidene?

Innleggav iBruker » fre 19.09.2008 19:19

Vil versjon 5 være en stor oppdatering? :-)

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: iphone utgave av sidene?

Innleggav admin » fre 19.09.2008 19:52

Vi har ikke helt spikret funksjonene i versjon 5 enda, men vi har arbeidet på en del designskisser for å gjøre en del ting bedre enn vi gjør det i dag. Det vil med andre ord både bli en designoppdatering og funksjonsoppdatering.

Vil snart sette opp en UserVoice-nettside hvor alle i1-brukere kan komme med innspill, ønsker og stemme forslag opp og ned. Dette gjør vi selvsagt for at alle brukerne her har glimrende ideer og kan hjelpe til med å identifisere hva og hvordan vi kan gjøre ting bedre.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: iphone utgave av sidene?

Innleggav Krishj » lør 20.09.2008 15:52

Det er vell strengt tatt nyhetsdelen jeg tenkte på da jeg startet denne tråden, så for meg er det en god nyhet at de kommer optimalisert for iphone. Keep up the good work! :-)
medlem i 187 måneder
 


Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]