Forstyrrende reklamer på Mac1

Kom med ris, ros og forslag til våre nettsider

Forstyrrende reklamer på Mac1

Innleggav quadra800 » tir 28.10.2008 1:00

Jeg skjønner at i1 trenger penger fra reklame, men prøv i det minste å bare ha uanimerte reklamer. F.eks. syns jeg den "Webbasert banker software"-reklamen er direkte forstyrrende. Oppmerksomheten trekkes altfor mye mot den. Jeg skjønner jo at det er sånn reklamer er designet, men som sagt syns jeg den er forstyrrende. ;)

Er det andre her som deler synspunktene mine?

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Forstyrrende reklamer på Mac1

Innleggav Snire » tir 28.10.2008 1:05

Nå har ikke jeg sett disse reklamene for jeg bruker denne. http://safariadblock.sourceforge.net/
Men jeg støtter synspunktet ditt 100%. Animerte, blinkende reklamer skulle ikke blitt brukt. Hadde alle brukt statisk reklame så tror jeg ikke behovet for Adblocker hadde eksistert.
Litt OT: Har noen her tenkt over animert reklame rundt hele fotballbaner. Det er jo rett og slett til å bli svimmel av.

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Forstyrrende reklamer på Mac1

Innleggav Incrediboy » tir 28.10.2008 1:05

installer adblock for firefox - og vips.....

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Forstyrrende reklamer på Mac1

Innleggav TheRealChristoffer » tir 28.10.2008 1:14

adblock for safari fungerer ikke helt her. noe jeg må sette på eller? itavisen og dt.no viser reklame enda

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Forstyrrende reklamer på Mac1

Innleggav simen » tir 28.10.2008 3:57

Re: mac1bruker

Gå inn i instillingene til Safari AdBlock og skru på et filter (Subsciptions), jeg bruker "General and english ads". Under "Custom filters" legger du til "*annonser*". Det er mitt oppsett ikke sett reklame på leeeeeeeeeeeeeeenge.

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Re: Forstyrrende reklamer på Mac1

Innleggav rub1 » tir 28.10.2008 9:08

Reklamen fra 24SevenOffice har jeg faktisk ikke lagt spessielt merke til.
MEN denne reklamen ble litt ironisk:

http://bildr.no/view/277932

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Forstyrrende reklamer på Mac1

Innleggav konfigmaster » tir 28.10.2008 9:27

jeg har aldri syntes at reklamen på denne siden har vert forstyrrende. mac1 er en rolig side i så hensende i for hold til mange andre sider på nett. man kan ikke få i både pose å sekk når det meste drives med reklame. vi bør alle vere glad for at det ikke er mere.
medlem i 202 måneder
 

Re: Forstyrrende reklamer på Mac1

Innleggav TheRealChristoffer » tir 28.10.2008 9:55

gå på http://www.vg.no og da snakker vi forstyrrende reklame eller spessielt itavisen

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Forstyrrende reklamer på Mac1

Innleggav _Spiff_ » tir 28.10.2008 9:56

Safari + Pithelmet = reklamefri hverdag! ;)

Men er helt enig i at animert reklame er ødeleggende.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Forstyrrende reklamer på Mac1

Innleggav Du » tir 28.10.2008 10:21

De som reklamerer for Windows ditt og datt kaster jo penger ut av vinduet, for hvem gidder å høre på de reklamene her? ;)
medlem i 189 måneder
 

Re: Forstyrrende reklamer på Mac1

Innleggav segrov » tir 28.10.2008 10:25

Jeez, disse reklamene gjør at mac1 kan forbli gratis...

Internett er et reklamefinansiert medium, så dette er nok noe vi som forbrukere må tåle.

Thetwentyfoursevenofficeway er forresten en kul website:)
medlem i 250 måneder
 

Re: Forstyrrende reklamer på Mac1

Innleggav macsociology » tir 28.10.2008 11:21

Jeg kan forstå at "webasert banker software" kan være litt irriterende, i og med at den er litt større. På reklamer med den størrelsen eller større, så kan bevegelse bli litt vel mye.

Men dessverre er reklame en viktig for internett idag ettersom de fleste kommersielle nettsider er finansiert av denne. Men Mac1 har svært lite reklame når man sammenligner med de fleste andre (et skrekkeksempel er jo f.eks. ITAvisen), og jeg mener at den er egentlig svært lite forstyrrende. Nå bruker ikke jeg adblock fordi jeg ønsker at de gode nettsidene som jeg benytter skal tjene penger slik at de kan fortsette å eksistere, og jeg har ikke så store problemer med reklame på en del nettsider.

Det som jeg er litt mer "skuffet" over på Mac1 er at de f.eks. legger inn en enkel 250x250 fra Google Adsense i artiklene (kun som tekst). Jeg tror en slik annonse plassering kan bli mer innbringende for Mac1 slik at de kunne få økt inntektene sine noe mer. Ikke misforstå meg nå. Vi snakker ikke her om store bildeannonser, men tekstannonser som ofte ikke er like forstyrrende. Det hadde vært fint om I1 Media hadde kunnet øke inntektene sine noe og dermed kunne bruke disse til å videreutvikle Mac1.
medlem i 208 måneder
 

Re: Forstyrrende reklamer på Mac1

Innleggav NamKeng » tir 28.10.2008 11:35

viewtopic.php?f=108&t=127806&st=0&sk=t&sd=a
admin skrev:Som både Åsmund og ak nevner så generes Google annonsene automatisk og vi har svært liten kontroll over innholdet.

Vi kan dog sperre en del annonsører fra å vises på Mac1, og vi gjør som regel det når vi ser noe useriøst - men det er ganske vanskelig å få med seg alt, siden annonsene generes automatisk. Ser du noe virkelig useriøst, kan du jo tipse oss (vi trenge kun domenenavnet) og vi vil sperre dem fra annonsering på Mac1.

TradeDoubler annonser gir som regel kun prosenter av salg. Det gjelder også AppleStore og MPX.

Som AK sier er Mac1 (og alle andre i1-sider) et tapsprosjekt. Vi hadde aldri kunne eksistert hvis ikke det hadde vært for den gode dealen Smallworld Systems gir oss. De pengene vi får inn på annonsering/donering går til å dekke hostingutgifter, backupservere etc. Til spørsmålet om man kunne tjent penger på å drive et sånt forum, så er nok det teknisk mulig hvis våre sider hadde sett ut som ITavisen. Dvs. hundrevis av reklamebannere og halvsides flash-annonser for Jamba og annet møkk.

Du finner ikke disse annonsene på Mac1 - eller noen av de andre i1-sidene - fordi vår målsetning aldri har vært å tjene penger på noen som helst måte. Vi ønsket å lage norges beste Mac og Linux nettside, og jeg tror vi har klart det :)

I tillegg vil vi heller bruke tiden vår på å skrive artikler og arbeide med å forbedre nettsidene - enn å forhandle med annonsører som vi vet kommer til å gjøre våre nettsider vesentlig dårligere.


Jon skrev:Jepp, adblock er praktisk noen ganger, men tenk på at det faktisk kan lønne seg å støtte sider man liker. Hvis ikke så blir det til slutt ingen gratis sider.

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Forstyrrende reklamer på Mac1

Innleggav simen » tir 28.10.2008 13:22

Mac1 hadde uansett ikke tjent en krone på meg da jeg aldri kjøper via annonser uansett. Jeg har blokka reklame i sikkert 10 år og kunne aldri klart meg uten. Hater reklame! Den tyter ut overalt! Aviser, TV, reklameskilter i byen, etc. og nå skal det også være påkrevd å se på dette søplet på internett? Nei, takke meg til reklame blokker og på TV og opptake og spole over etterpå :)

Jon skrev:Jepp, adblock er praktisk noen ganger, men tenk på at det faktisk kan lønne seg å støtte sider man liker. Hvis ikke så blir det til slutt ingen gratis sider.

Si du liker Lost og ser på det på TV Norge. Sitter du da etterpå og ser på reklamen for å støtte TV Norge? Eller skrur du over til en annen kanal?

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Re: Forstyrrende reklamer på Mac1

Innleggav slogmo » tir 09.12.2008 8:13

Ganske ironisk at det er en del Flashbaserte reklamer på Mac1.
Er det en ting som får OSX til å gå bananas så er det jo nettop flashfiler.
:rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 


Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]