Et spørsmål

Kom med ris, ros og forslag til våre nettsider

Et spørsmål

Innleggav Bromle » lør 01.11.2008 17:00

Dere har vært så utrolig hyggelige med meg som nybegynner på det meste. Jeg liker dette forumet veldig godt, og får stort sett den hjelpen jeg trenger.

Men i det siste har jeg begynt å lure på om jeg har brutt noen regler eller noe jeg ikke er klar over. For jeg har skrevet flere innlegg her, og jeg ser at det er utrolig mange som leser. Men ingen skriver noe svar. Det bare virker litt underlig, for dette vet jeg dere vet mye om her inne.
medlem i 208 måneder
 

Re: Et spørsmål

Innleggav slogmo » lør 01.11.2008 17:07

At mange leser en post er jo ganske greit.
Det kan være flere grunner til at du får få eller ingen svar.
Enten er det ting veldig få kan gi deg et godt svar på, eller så kan det være
at problemet er for dårlig beskrevet til at noen tar seg tid tid å svare.
Sier ikke at det siste er tilfelle, men slik er det på mange dataforum.
Derfor lønner det seg å gi mest mulig relevant info og gjerne skrive hva man har
forsøkt å gjøre selv for å løse problemet.

Det aller siste alternativet er at et problem er så enkelt at det fort kan løses
ved å bruke forumets søkefunksjon eller Google.
Da er det få som "gidder" å svare på posten.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Et spørsmål

Innleggav Macini » lør 01.11.2008 17:09

Kan bare svare for meg selv, kan jeg ikke svare fornuftig i en tråd, lar jeg være å svare. Synes ikke det er noen vits å skrive noe som ikke stemmer, eller at jeg ikke kan forklare meg på en "pedagogisk" måte. Har tråder selv som det ikke er noen svar på, men må bare innfinne meg med at det ikke er noen som kan svare.
Det er nok ikke noe personlig!
Forummet består av mange personer som synes det er gøy å hjelpe andre, de sitter ikke klare ved maskinen og venter på at det skal komme noen som trenger deres hjelp akkurat der og da. Det er ikke en betalt supporttjeneste. Noen ganger kan det ta litt tid før du får svar, andre ganger får du svar i løpet av noen minutter.
Du får nok bare ta tiden til hjelp, så kommer det nok noen svar.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Et spørsmål

Innleggav bambini » lør 01.11.2008 17:10

Du er ikke alene om å føle deg forbigått. Alt for mye fokus på iphone på dette som en gang var et herlig Mac-forum. Ikke gi opp, svarene kommer ofte til slutt av de seriøse som blar litt gjennom uløste saker her ;)

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Et spørsmål

Innleggav Bromle » lør 01.11.2008 17:32

Takk for gode svar. Jeg forstår jo at det ikke er alle som kan svare, men jeg var bare redd jeg hadde støtt noen eller gjort noe galt. For det har ikke vært meningen, da vil jeg gjerne vite hva jeg har gjort feil.

Ikke alltid jeg har tid til å bruke søk. Har ei lita jente som krever sitt, og noen ganger trenger jeg svar ganske raskt.

Men igjen. Det var godt å få skikkelig og seriøse svar på denne tråden. Dette er et godt forum, det beste på norsk. :-)
medlem i 208 måneder
 

Re: Et spørsmål

Innleggav Siggii » lør 01.11.2008 17:39

Link opp noen av trådene du snakker om her da vel, der du ikke har fått svar, så vi kan se på dem. Kanksje er det en grunn til at ingen har svart deg, kanskje er det bare ingen vet.

I beste fall kan noen som klikker på linkene du evt legger ut, nå klare å svare på noen av de ubesvarte trådene dine..
:-)

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Et spørsmål

Innleggav Dorkfish » lør 01.11.2008 18:32

Enig i at det ofte tar litt tid å få de gode svarene. Men jeg vil heller ha et gjennomtenkt svar fra en som har litt peiling enn et "jeg synes-"svar fra en som ikke har lest spørsmålet engang. Dem blir det en del av....

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Et spørsmål

Innleggav Bromle » lør 01.11.2008 20:15

God idé SIggli. Her er trådene:

viewtopic.php?f=359&t=208700 (Spes denne og den siste jeg skulle hatt svar på)
viewtopic.php?f=365&t=208591
viewtopic.php?f=379&t=209124

Selvom jeg nå føler meg litt dum å ha laget denne tråden her, så er jeg glad jeg gjorde det. Nå føler jeg meg ikke så dum og teit likvel..
medlem i 208 måneder
 


Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]