Går det an(n)?

Kom med ris, ros og forslag til våre nettsider

Går det an(n)?

Innleggav kriff » tor 12.02.2009 11:39

Bilde

Det er greit at ITavisen har sine skrivefeil, men jeg hadde av en eller annen grunn satt mac1.no litt over dette nivået. Ann er et navn, mens an i dette tilfellet er den rette stavemåten. anta, analfabet, antagonisere, ansvar.

Jeg har begynt å bli litt mer likegyldig til skrivefeiler rundt om i diverse forum og kommentarfelt, men når dette popper opp på toppen av forsiden, må jeg pent innrømme at jeg mister litt av respekten. Dette er basale skrivefeil, som sammen med sine særskrivingsvenner og dobbeltkonsonanter flyr over Norge og voldtar hjernene til unger i alle aldre. Ikke hjelp til, er dere snille.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Går det an(n)?

Innleggav runi » tor 12.02.2009 11:49

Veldig bra, selv om det verste fenomenet i mac1 er orddelingen. Eller ord delingen. ;)
medlem i 195 måneder
 

Re: Går det an(n)?

Innleggav kriff » tor 12.02.2009 11:51

Common misconseption. Orddeling er fenomenet at et ord blir kuttet og fort-
setter på neste linje, mens det å dele ord bestående av flere deler opp blir kalt særskriving. Det er vel et av de største problemene vi har i språket i dag, tenker jeg...

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Går det an(n)?

Innleggav admin » tor 12.02.2009 11:57

Takk for at du gjorde oss oppmerksomme på den lille feilen :) Den er nå rettet.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Går det an(n)?

Innleggav kriff » tor 12.02.2009 11:59

Null prob. Er selvfølgelig ikke noen "better than thou"-holdning jeg prøver å utvise, men heller et fokus på de tingene som er i ferd med å ta helt av. Styrer som mod på ITavisen selv, og er bekymret for at jeg kommer til å begynne med slike feil snart. Man blir påvirket, nemlig ;-)

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 


Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]