1password forvirret av ulike domener til forumet

Kom med ris, ros og forslag til våre nettsider

1password forvirret av ulike domener til forumet

Innleggav jarngrimr » ons 10.06.2009 14:28

Hei,

Jeg bruker forumet i tilknytning til mac1.no. Når jeg velger å abonnere på et emne linker epostvarslene mine til ipod1.no/forum, og ikke til mac1.no/forum. For de fleste betyr vel bare dette at forumet er grønt fremfor blått, samt at de ikke lenger er "husket" fra sist de logget på (via en av de andre søstersidene). For min egen del betyr det også at 1password ikke har lagret påloggingsdetaljene mine, og jeg må ha to logins liggende.

Ikke et stort irritasjonsmoment, men noe det er greit dere vet. Det samme fenomenet skaper sikkert trøbbel i andre tilfeller, og jeg ser liksom ikke helt grunnen til å ha ulike domener til det samme forum.
medlem i 194 måneder
 

Re: 1password forvirret av ulike domener til forumet

Innleggav convak » ons 10.06.2009 18:07

Hvordan er det 1password blir forvirret hos deg? For min del så er det 1password som gjør at dette ikke blir et irritasjonsmoment.. :)

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: 1password forvirret av ulike domener til forumet

Innleggav jarngrimr » ons 10.06.2009 18:14

Som sagt bruker jeg forumet fra mac1.no, og derfor er loginen lagret med det domenet. Når jeg så blir sendt til ipod1.no fra varselsmailene må jeg opprette en ny login til det domenet også. Som sagt ingen stor sak, men jeg hadde foretrukket å ha èn login lagret fremfor to identiske (men med ulike URLer)
medlem i 194 måneder
 

Re: 1password forvirret av ulike domener til forumet

Innleggav ak » fre 12.06.2009 8:11

Lenkene i epostene er basert på ditt foretrukne domene. Standardverdien er den siden du registrerte brukeren på.

http://mac1.no/forum/ucp.php?i=i1_domain&mode=email

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: 1password forvirret av ulike domener til forumet

Innleggav jarngrimr » fre 12.06.2009 8:31

Glimrende!

Elegant løsning må jeg si :)
medlem i 194 måneder
 


Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]