Adsense annonser

Kom med ris, ros og forslag til våre nettsider

Adsense annonser

Innleggav XCP » tir 01.09.2009 18:58

Legger merke til at adsense annonsene på Mac1 ikke er noe relatert til innholdet på mac1.
Det er veldig ofte annonser for bleier, graviditetstester, kvinneforum etc.. Totalt urelatert.

Visst dere forsøker å "begrense" dette til keywords på mac1 vil det komme Mac relaterte annonser = mer adsense $$ til Mac1 :-)

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: Adsense annonser

Innleggav admin » tir 01.09.2009 19:24

Adsense annonsene dukker opp automatisk etter Googles indeksering. Stort sett er det match mot noe relatert til IT, men nå og da dukker det opp veldig dårlige annonser. Vi fjerner og blokkerer annonser som ikke ses som relevante.

I tillegg må du huske på at Google også driver med Interest Based Advertising og har profiler på hva slags nettbruker du er. Annonsene kan på samme side være helt forskjellige for to forskjellige brukere. Google benytter historikken de har om deg til å målrette annonser.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Adsense annonser

Innleggav XCP » tir 01.09.2009 20:18

Jeg kjenner til Googles rutiner. Men jeg har aldri surfet på sider om prevansjon og graviditetstester :-P

Man kan vel sette noen mer relevante channels / keywords i brukerkontoen til Adsense. Det har fungert bra for meg tidligere. Det er ikke ment som kritikk, synes bare det er litt rart :-)

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: Adsense annonser

Innleggav ak » tir 01.09.2009 21:26

De bruker jo også ip adressen. Kanskje du er i ferd med å bli far, onkel eller storebror, uten at du vet det selv ?

Problemet er vel todelt
- det ikke finnes nok Mac relaterte reklamer i Norge til å fylle opp kapasiteten på Mac1 og iPod1, også hvis man utvider søket
- Google må selv teste hvor restplass annonsene fungerer og ikke fungerer. Da må noen se de før statistikke forteller hvor man finner målgruppen.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 


Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron