Mobil versjon av mac1, linux1 osv.

Kom med ris, ros og forslag til våre nettsider

Mobil versjon av mac1, linux1 osv.

Innleggav aavar » ons 25.11.2009 9:11

Finnes det? Og hvis nei, hadde det vært en god idé? Slik sidene er nå (hvis jeg ikke har misforstått noe) så er det både enklere å mer oversiktlig å surfe sidene på min gamle SE-Telefon enn på iphone. Og det er jo ikke så kult :P

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Mobil versjon av mac1, linux1 osv.

Innleggav trondrm » ons 25.11.2009 9:54

Du har jo i1Reader på AppStore som er ganske fin.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Mobil versjon av mac1, linux1 osv.

Innleggav admin » ons 25.11.2009 10:05

iReader
http://itunes.apple.com/WebObjects/MZSt ... 77393&mt=8

Mobilversjon for iPhone og andre mobiler prøver vi å få inn etterhvert når vi har kommet oss over til versjon 5 av i1.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Mobil versjon av mac1, linux1 osv.

Innleggav aavar » ons 25.11.2009 16:37

I1Reader var ca. Midt i blinken ( selv om mobile sider hadde vært enda bedre ;) gleder meg til det.
Aavar

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Mobil versjon av mac1, linux1 osv.

Innleggav Joker » ons 25.11.2009 17:01

Hva med oss som ikke har iPhone, hadde det vært en ide å lage nettside for de også?

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: Mobil versjon av mac1, linux1 osv.

Innleggav admin » ons 25.11.2009 17:04

Som jeg sa i to poster over... ;)

Mobilversjon for iPhone og andre mobiler prøver vi å få inn etterhvert når vi har kommet oss over til versjon 5 av i1.


Vi har tenkt å lage en mobilversjon av den nye utgaven av Mac1/i1.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Mobil versjon av mac1, linux1 osv.

Innleggav runewa » fre 14.05.2010 8:56

Hvordan ligger dere an mtp mobilversjoner av sidene deres, er dette lansert?
medlem i 166 måneder
 

Re: Mobil versjon av mac1, linux1 osv.

Innleggav mrPicatta » fre 14.05.2010 9:17

i1 nettverket har alle sine nettsider mobilt tilgjengelig igjennom diverse apps.
Hvis oppbyggingen av sidene er bygd opp slik at det er umulig å sjekke om noen kommer inn på dem via en mobil webleser, så er det nok enklest mulig å bygge en "wrapper" for en app der all info går igjennom.

Personlig liker jeg ikke å måtte besøke en nettside via en app. Det er irriterende å lite brukervennlig. Spesielt ofte hvis jeg bruker en twitter klient, og trykker på en link av i1, som så åpner fullversjon av nettsiden. På en treg iPhone 3G tar dette så altfor lang tid.

Det andre som er "feil" ved i1 sidene, er at dem ikke har en "overordnet" ramme rundt siden. Brukernavnet er det samme over alle sidene, men man må logge inn på hver enkelt side hver gang, brukeren blir ikke sendt med linkene imellom sidene...


Mac1 og de andre i1 sidene er noen av de beste nyhetssidene for Mac i Norge, og det er synd å se at i1 ikke får utnyttet sin posisjon i å lage en maksimal brukeropplevelse.

Brukerens avatar
medlem i 179 måneder
 


Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron