Hvor kan man komme med tips?

Kom med ris, ros og forslag til våre nettsider

Hvor kan man komme med tips?

Innleggav ddybing » tir 03.05.2011 20:06

Hei. :-)

Tror jeg har noen tips til hvordan Mac1/bruktmarkedet kan bli litt bedre. Er det noe sted man kan komme med slike forslag?

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Hvor kan man komme med tips?

Innleggav BlueWaste » tir 03.05.2011 20:11

Her tenker jeg :)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Hvor kan man komme med tips?

Innleggav jerry.c.bush » tir 03.05.2011 20:11

Kanskje du kan legge inn et innlegg her: viewforum.php?f=415

Edit: for sein....

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Hvor kan man komme med tips?

Innleggav ddybing » tir 03.05.2011 20:14

Okay, får ta det i denne tråden. Så kan kanskje andre også si det de mener/ønsker forbedringer på.

Et av mine ønsker gjelder bl.a bruktmarkedet. Det hadde vært veldig greit om det ble litt "Finn-aktig". At man kan sortere etter pris osv. En annen ting hadde vært at når man søkte i bruktmarkedet så kom bare navnet på tråden opp, ikke alle innleggene fra en tråd. Kjipt å bla igjen 4-5 sider hvor nesten alt er en tråd, men med mange innlegg :-)

En annen ting som hadde vært greit hadde vært et eget "Gis Bort" forum på bruktmarkedet.

Det er nå ihvertfall min mening :-)

Ellers er jeg svært fornøyd med Mac1, og de andre i1 sidene, pga at det er seriøst, ryddig og så si helt up-to-date. Her kommer jeg til å tilbringe mange fine dager :D

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Hvor kan man komme med tips?

Innleggav Wavelength » tir 03.05.2011 20:38

Egentlig var det jo brukt1.no som gjorde denne jobben, men siden det lagt ut alt for mange falske annonser ble siden fjernet. Annonsedelen ble deretter lagt hit på forumet i steden. Om det er en midlertidig løsning, eller hva de gjør vet jeg ikke.

Tror forøvrig det er vanskelig å legge til de egenskapene du ønsker, det er tross alt et forumet. Et "gis bort"- forum burde dog være mulig å fikse.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Hvor kan man komme med tips?

Innleggav ddybing » tir 03.05.2011 20:41

Sant nok. Et Brukt1 implentert i Mac1 istedenfor Bruktmarkedet hadde vært kjekt. Likte Brukt1 bedre enn det nåværende Bruktmarkedet :/

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Hvor kan man komme med tips?

Innleggav Frants » ons 04.05.2011 10:18

Dette har vært oppe før. Ikke så mange likte overgangen fra Brukt1 til bruktmarked som forum. Men de ansvarlige har ikke tatt tak i det. Vi skal kanskje huske på at de som står bak Mac1 ikke er overbetalte heltidsansatte med masse tid, så vi får ha forståelse for at de må prioritere hva de bruker sin tilmålte tid på.

Men jeg er veldig enig i at det bør inn flere kategorier. Og kanskje tiden nå er inne til å prioritere bruktmarkedet litt? F.eks noe ala dette:

Selges
- Bærbare Macer
- Stasjonære Macer
- iPhone
- Annet
Kjøpes
- Macer
- Annet
Annet
- Gis bort
- Byttes
- Annet

Det er ikke noe godt argument om forumansvarlige ikke vil ha flere nivåer. Bruktmarkedet inneholder jo i dag bare tre kategorier, og det ville vært mye bedre med flere. F.eks noe slikt:
- Selges: Stasjonære
- Selges: Bærbare
- Selges: iPhone/iPad/iPod
- Selges: Annet
- Kjøpes: Bærbare
- Kjøpes: Stasjonære
- Kjøpes: iPhone/iPad/iPod
- Kjøpes: Annet
- Annet

Katergoriene er jo veldig viktig for å løfte annonsene fram for de reelt interesserte. Særlig skillet mellom iPhone/iPod/iPad og ordentlige macer er viktig. Man må jo tenke på brukerene - hvem ser etter hva. Er man på jakt etter en brukt iMac kan man nok havne ned på en Mac Pro, men man er antakelig ikke interessert i 2. generasjon iPhone. På samme måte som hvis man ser seg om etter en iPod eller iPad, så kunne kanskje i iPhone være interessant. Men neppe en 24" iMac...

Og antallet annonser er faktisk så stort, særlig i "selges" kategorien, at dette er et reelt problem. Jeg la ut en annonse for en brukt mac. Bare et par dager etterpå var annonsen laaangt ned på lista og ingen som tilfeldigvis kom så langt ned på lista (eller på neste side) fikk følelsen av at dette var en aktiv annonse. Det skulle tvert i mot veldig mye til at noen skulle rote seg fram til annonsen i det hele tatt. Men det var gamle iPhone'er til salgs som fylte opp lista foran (dette var uheldigvis akkurat rundt lanseringen av iPhone 4).

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Hvor kan man komme med tips?

Innleggav ddybing » ons 04.05.2011 11:00

Enig med Frants.

Jeg synes også det burde bli enklere å slette/merke annonser som solgt/gitt bort.

Er hundrevis av annonser inne på "Selges" så vidt jeg ser, og jeg vedder på at 80-90% av de er gitt bort/solgt. Som sagt, det burde være enklere å slette annonsen :-)

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 


Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere