En sterk tilbakemelding.

Kom med ris, ros og forslag til våre nettsider

Re: En sterk tilbakemelding.

Innleggav PureRushh » ons 03.08.2011 2:24

Jeg prøver å skrive mange artikler, men de bruker jo opptil 3 dager på å godkjenne artiklene.. så når de kommer er det old stuff

Moderator
medlem i 160 måneder
 

Re: En sterk tilbakemelding.

Innleggav dundee » ons 03.08.2011 13:17

Jeg vil faktisk si meg ganske uenig i mye av det TS skriver. Personlig synes jeg i1-forumene og nettsidene fungerer ganske bra, særlig med tanke på at dette ikke er et nettverk med en stor bedrift bak slik f.eks. klikk.no er.
Så vidt jeg har fått med meg er det ingen heltidsansatte i i1, og i alle fall ikke mange nok til å kunne konkurrere med nettaviser med ansatte skribenter og journalister. Dermed vil det nødvendigvis ta tid før sakene kommer til i1, og det kan også spørres hvorvidt i1 får tilsendt pressemeldinger eller må snuse opp nyhetene sine selv.
At innsendte artikler ikke kommer på trykk umiddelbart er også et resultat av manglende ressurser. Redaktøransvaret gjør at i1 må gå igjennom artiklene før de publiseres.

Forumer er stort sett brukerstyrt, i alle fall er det brukerne selv som står for innholdet, administratorene har i mine øyne ikke noe særskilt ansvar for å bidra. De har i større grad ansvar for at forumet er oppe og går. Et enkelt forum forenkler denne jobben, samtidig vil det alltid være diskusjon rundt funksjonalitet. På forum hvor det er mer funksjonalitet ønsker brukere at den reduseres fordi man synes det tar oppmerksomhet fra innholdet...

Jeg synes i1 fungerer bra - til sitt bruk - og har strengt tatt ikke savnet så mye.
medlem i 174 måneder
 

Re: En sterk tilbakemelding.

Innleggav admin » ons 03.08.2011 13:54

Først og fremst, takk for konstruktive tilbakemeldinger. Tror det er på plass med en liten «oppdatering» på hvordan i1-nettverket faktisk fungerer ;)

Som det blir nevnt i tråden er i1-nettverket 100% brukerstyrt. Det vil si at det er våre brukere som sender inn artikler, bidrar og diskuterer. Vi har ingen «ansatte» som skriver artikler og i1 er fortsatt (og har alltid vært) et prosjekt for ildsjeler uten noen store økonomiske gevinster. Vi som driver i1, tjener pengene til smør på brødet gjennom Kickback og konsulentarbeid. Vi kunne ha lasset sidene ned i kjipe annonser, men vi har ikke gjort det fordi vi ikke tror det gir en god opplevelse for våre brukere og fordi vi virkelig brenner for temaene disse sidene dekker. Dagens annonser dekker driftskostnadene våre.

Jeg tipper 60% av artiklene på i1 skrives av meg i min fritid, de resterende 40% kommer fra Magnus (Mrkolby) og som bidrag fra forskjellige brukere. Jo flere som bidrar, jo fler artikler kommer det og vi betaler til og med NOK 50,- i kickback (som kan veksles inn i iTunes-gavekort, VISA-gavekort osv.) til alle publiserte bidrag. Mange bidrag som kommer inn følger ikke våre kvalitetskravgodt nok og må jobbes en del med før de kan publiseres - les de før du sender inn :)

Som dundee skriver, er en del funksjonalitet med vilje slått av fordi et flertall av brukere tidligere har ønsket å redusere støy og maksimere innhold. Signaturer i alle innlegg er f.eks. en av disse funksjonene som må slås på fremfor å være standard. En ønskeliste for hva man ønsker i fremtidige versjoner av i1 tar vi gjerne i mot og jeg skal lage en tråd på dette. Vi har såvidt begynt å planlegge og jobbe på oppgradering til Drupal 7 og neste versjon av i1.

Hva gjelder moderatorer trenger vi alltid flere moderatorer som har lyst å bidra og gjøre forumet enda bedre. Send meg gjerne en PM til meg hvis du tror du har det som trengs for å modere forumene. Mye moderasjon foregår dog i det stille og er ikke nødvendigvis synlig for alle brukere - jeg sletter og utestenger selv daglig spammere og andre ulumskheter.

Ser også at noen hevder vi er «opptatt» med å lage ping eller andre ting. Ping er faktisk innhold på i1 som mange etterspør og liker. Ping er ikke noe vi tjener penger på i det hele tatt, men det er (som i1) noe vi synes er gøy og et tilbud som har blitt godt tatt i mot. Det samme gjelder vårt ukentlige nyhetsbrev.

Håper dette besvarte noen av spørsmålene dine og hvis noen har lyst å bidra så tas det i mot med stor takk - både fra oss som driver siden og alle våre brukere. Vi trenger alltid flere moderatorer og skribenter.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Forrige

Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]