Jeg valgte mac og hvorfor

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Jeg valgte mac og hvorfor

Innleggav mkvernes@mac.com » man 24.11.2003 0:43

Jeg valgte mac og ville gjerne prøve nor nytt. Selv har jeg aldri sett og testet en mac før november 2002.
Dro på en butikk i Midt Norge, og jeg ble veeldig overrasket over hvor flotte design og utssende messig mac er.

Jeg fikk da prøve en ibook, av gamlere type(den siste utgaven 2002). Jammen ble jeg veldig positiv og trodde ikke med mine øyne at det var så behagelig å jobbe med. Enten det var med bilder eller programmer.

Derfor valgt valget mitt for en ibook 12"/700mhz/20/128 ram. Jeg kjøpte 256 ram ekstra, hvor det ble 30% billigere på ram og mus. Jeg har fått enorm glede av ibooken, siden jeg driver å skriver bøker, og da er mac uunværlig.

Etter at ibooken kom i hus har det tilbragt mange timer, både på kveld og dagene. Og jeg har aldri opplevd noe så enkelt mac er. Nå har jeg byttet ut min gamle pc (som er stein alderen) etter min mening og synspunkt.

Programmene på mac er en hel verden for seg selv og kan ikke beskrives med andre ord, veldig enkelt og komfortabelt jobbe med. Om det er to eller 4 programmer jeg jobber samtidlig med , så har jeg opplevd aldri noe kræsj eller at programmene fryser.

Og nå er det en ny imac 15" som står for døren, og den vil jeg på det varmeste anbefale, dersom du er på jakt etter en mac. For ikke glemme ibook. En nydelig mac som er uunværelig på reiser og skoler etc.

Selv har jeg ikke deltatt på noen kurs, og når det gjelder mac, så er den så veldig enkelt og komfortabel. Og er ikke på noen vanskelig å lære seg.
Alt som blir foretatt på mac, er utrolig lettvint og ikke noe som helst problem som dukker opp.

Når det gjelder hjelpe støtte, så har du ichat AV. Et veldig godt hjelpe middel for dem som lurer på noe.
Der vil jeg gi en stor ros til alle, som er der, og de stiller opp og hjelper deg på online, dersom du står fast.
Der er alle enhver velkommen og veksler sine mac erfaringer.

Derfor gjør som meg : VELG MAC OG BLI BEVISST !!
 

Innleggav Hooloovoo » man 24.11.2003 13:14

Hehe, har faktisk samme erfaring selv. I fjor vår var jeg lut lei av Gates' produkter, og valget falt på en ny iMac. Etter snart to år med Mac er en ting sikkert - jeg kommer aldri til å kjøpe en PC igjen.

Enkelt å bruke, nydelig design, vanvittig stabilt - og konstant innovative forbedringer. Det som er så rått når samme firmaet lager både maskin og programvare er at det fungerer så godt sammen. Alle produktene oser luksus - både hva gjelder hardware og gjennomtenkte detaljer. Vil du redigere film, organisere bilder eller musikk, ha kalenderen digitalt eller chatte, så ligger det vanvittig gode og brukervennlige programmer ferdiginstallert. Resultatet er at du har en "digital hub" fult operativ på alle vis 15 minutter etter at du begynner å pakke ut esken. :o)

Det de også klarer er å gjøre ting enkelt og ryddig, samtidig som avnserte funksjoner er lett tilgjengelige. (Og vil du hacke Pentagon klikker du på terminalen, og har FreeBSD-UNIX vinduet oppe på et blunk.)

Mac er en platform langt flere burde prøve ut, og om ikke annet kan man jo kjøpe seg en bærbar bare for å teste det ut. At Macintosh ikke er PC-kompatibelt er en myte, og det er svært mye annet folk tror om denne unike platformen.

(Joda, programmer kan krasje, joda, noen ting virker underlig i starten, men selv om jeg har brukt PC i 10 år lengre enn Mac, går jeg ikke tilbake...)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav simen » man 24.11.2003 17:02

Meget hyggelig post !! Jeg har ikke samme bakgrunn, jeg har alltid brukt mac, så jeg har opplevd Apples nedturer og oppturer. Og jeg merker at Apple nå skikkelig er på offensiven !! Til de som sier det ensomt og slikt å være Apple bruker, vel dere vet ikke hva ensomt er :D UTROLIG mye har skjedd siden Steve Jobs tok over som sjef, fra å være et konkursrammet rammet firma i fritt fall til dette, må sies å være en meget god jobb. Selv om mye av det ideologiske og opprørske er borte fra Apple (1984 reklamen, anti M$, etc.), dessverre, så er fremdeles Apple og Mac mitt førstevalg. Først og fremst fordi de har de BESTE produktene.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav sniffer » man 24.11.2003 23:28

Jeg skiftet bare pga at teknologien bak OS X fasinerte meg. Skiftet før OS X 10.0 kom ut. Er veldig imponert over utviklingen så langt. Takk og lov for at vi kom oss videre ifra 10.0. *GRØSS* :o
10.0 var et spennende produkt i sin tid blant oss tech'er, men var ikke noen bruker vennlig opplevelse. -> Treg som sirup.

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav admin » tir 25.11.2003 0:27

Jeg har holdt på med Mac siden min far i 1984 kom tilbake fra USA med den første Macen. Husker godt alle lo av maskinen og lurte på hva vi skulle med den.

Jeg har ikke angret et sekund siden.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

viser dere til min hjemme side.

Innleggav mkvernes@mac.com » tir 25.11.2003 15:18

Her er min hjemme side på nett og dere ser hvorfor jeg er blitt mac frelst, og valgte derfor mac.

http://homepage.mac.com/mkvernes/PhotoAlbum10.html

Se den. ingen skal komme å påstå at mac er kjedelige.
 

Innleggav sniffer » tir 25.11.2003 21:52

Ikke dårlig. 8)

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Her er det en god grunn

Innleggav mkvernes@mac.com » ons 26.11.2003 23:49

Her er det noe som kan vekke opp tanker hos dem som liker mac

1. Du skal ikke ha andre PC´eer enn macer
2. Du skal ikke misbruke pc.
3. Du skal holde deg unna PC
4. Du skal hedre operativsystem og macen
5. Du skal slå ihjel pc
6. Du skal ikke bytte ut mac.
7. Du skal ikke skaff pc
8. Du skal ikke bli pc frelst
9. Du skal ikke begjere din nestes pc
10. Du skal ikke begjere mac som hører din neste.


Fader Mac
som er i hjemmet mitt
Hellige vår din skjerm,
gi oss ditt tastatur, skje
din vilje så som i minnet
så også i ipoden.
Gi oss i dag vår daglige liste
og tilgi oss våre feil, til tross
for at vi ikke forlater dem som har
programert feil.
La oss frelse inn i mac verden, og
bli hellig på vår jord.
For macen er din og makten og
operativsystemet i evigheten.

ENTER.

Noe for enhver å tenke på å gå over til MAC !
 

Innleggav simen » ons 26.11.2003 23:57

Hehe :wink: Den var morsom. Men jeg har med tiden blitt ganske Linux frelst, så jeg tar meg ikke veldig nær av det. Bare hold Micro$$$$oft langt unna meg.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Her er det en god grunn

Innleggav sniffer » tor 27.11.2003 20:52

mkvernes@mac.com skrev:Her er det noe som kan vekke opp tanker hos dem som liker mac

1. Du skal ikke ha andre PC´eer enn macer
2. Du skal ikke misbruke pc.
3. Du skal holde deg unna PC
4. Du skal hedre operativsystem og macen
5. Du skal slå ihjel pc
6. Du skal ikke bytte ut mac.
7. Du skal ikke skaff pc
8. Du skal ikke bli pc frelst
9. Du skal ikke begjere din nestes pc
10. Du skal ikke begjere mac som hører din neste.


..

Å nei. Tror jeg har brytet 1 (Har en PC jeg fikk gratis), 3, 5, 6 (Trengte penger til en ny), og 7. Trolig også 9 om jeg hadde kjent noen med en G5. Huff huff. :P

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Tips

Innleggav mkvernes@mac.com » fre 28.11.2003 20:53

Her kan dere komme med flere tips på siden min :

http://homepage.mac.com/mkvernes/ eller

http://homepage.mac.com/mkvernes/PhotoAlbum12.html


Jeg tar gjerne imot tips på epost også, så legges det inn på siden min.
 

Hvorfor velge mac?

Innleggav Beate » ons 19.05.2004 20:00

medlem i 235 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]