Nye iBook G4 12"

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Innleggav Hooloovoo » lør 03.01.2004 4:24

Hmmm.. http://www.macxicon.com var de beste før, men nå er de konk... RAM-priser både svinger og varierer svert mye, så finn ut nøyaktig hviken type ram det er, og kjør et søk på Kelkoo.no. Da får du en viss oversikt over hva prisen ligger på. Deretter kan du sjekke runt på officeline.no, komplett.no og psdata.no om de har den rimeligere minne enn de som er listet opp på kelkoo. (Kelkoo har ikke alltid de som er billigst inne...)

Det er mange som kommer til Mac-platformen nå, og mange som kommer hit for å få svar på spørsmål. Ofte lurer man på det samme, så jeg tror nok du kan finne gode utfyllene svar hvis du leter litt på "PC til MAC". :)

Forøvrig har Apple svært høy kvalitet på det de putter inn i maskinene sine. Skjermene er ikke noe unntak - du trenger ikke bekymre deg for at du ikke får masse valuta for pengene. Prisvärd er en av Apples kvaliteter - de koster mer, men du får _mye_ mer.

Tror det er en diskusjon om ytterligere rabatt også - men da kun for 1 kjøp. Du får søke litt rundt. :)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav mleith » søn 04.01.2004 0:40

Hvis du får intern BlueTooth så si ifra, jeg fik nemlig beskjed om at det ikke var det. Eller rettere sagt det stod at det var det, men det var samme bestilinsnummer på den delen som på D-Links eksterne BlueToooth Module.


Jeg har Intern bluetooth på min ibook g4 :D
medlem i 243 måneder
 

Innleggav magnus » søn 04.01.2004 2:41

Har du 12" eller 14"? Jeg har 12" kanskje det kan hende at det ikke er plass i 12" ern?....
medlem i 245 måneder
 

Innleggav mleith » søn 04.01.2004 2:56

12" jeg og.... Bør vel finne ut av det der, ekstern buetooth er jo noe dritt. Hadde ikke kjøpt bluetooth hvis det ikke hadde vært internt...
medlem i 243 måneder
 

Innleggav Hooloovoo » søn 04.01.2004 3:17

mleith skrev:12" jeg og.... Bør vel finne ut av det der, ekstern buetooth er jo noe dritt. Hadde ikke kjøpt bluetooth hvis det ikke hadde vært internt...


Japp, enig. Blir aldrig så du bruker den...

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav magnus » søn 04.01.2004 20:41

Er det mulig å få det ettermontert eller?, Jeg tok bare med ekstern slik at jeg kunne sete den på iMaen min... I HUben er det ingen som ser edn uansett. Når jeg hadde den i iBooken så var jeg redd for at den kanskje kunne brekke av, slik at jeg hadde en halv usb bluetooth i den ene porten. Hadde ikke vært noe særlig morsomt det nei...
medlem i 245 måneder
 

Innleggav Gjest » fre 09.01.2004 15:52

Jeg har ikke tastaturvisning i min meny. Er det et tilleggsprogram??
Jeg har Panther US.
 

Innleggav magnus » fre 09.01.2004 16:22

Hvor kommer tastaturvisning inn i bildet?, Vet ikke om det er med i Panther, i Jaguar var det ihvertfall i Utilities mappen, har sett en link her i forumet til et sted der du kunne laste ned programmet. Men man har da ekstremt sjelden bruk for det allikevel, og hvis man har er det jo bare aa proeve en del tastekombinasjoner. (skriver litt rart i dag fordi at maskinen min har plutselig funnet det for godt aa skifte til engelsk tastatur layout, i tilegg til at volumet skrur seg op paa fullt av seg selv ) :P
medlem i 245 måneder
 

Innleggav thomasb » fre 09.01.2004 18:29

Jeg har skrevet om dette før. Og ja, Keycaps (Keyboard Viewer) finnes fortsatt i Mac OS X 10.3.x.

Les nederst på denne siden: ;)
http://www.mac1.no/community/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=288

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav Echo9 » ons 18.02.2004 22:58

Har hatt en iBook G4 i to uker nå... Skjermen er veldig behagelig å se på. Litt dårlig synsvinkel, men det irriterer meg ikke så mye. Merker at 17" CRT flimrer når jeg bruker PC'en min.

Skjermkortet er litt dårlig til nyere spill (Halo, Unreal Tournament 2004), men fungerer helt fint til Quake III, Warcraft III og Return to Castle Wolfenstein. Bare ikke ha på strømsparing mens du spiller...

Prosessoren funker helt fint den også. Alt går så fort, så. :P

Jeg har ett råd: KJØP MER RAM! Jeg har kun 256 MB, og sliter fælt. Har nesten aldri ledig minne med mindre jeg ikke har noen programmer oppe i det hele tatt! Men ikke kjøp det fra Apple Store; du kan få det billigere andre steder. Å sette inn RAM skal visst være veldig enkelt. Har ikke gjort det ennå selv, men har planer om det.
medlem i 243 måneder
 

Innleggav magnus » tor 19.02.2004 14:13

Det er de to hempene, ved siden av eject / F12, og esc, dra i de, og et lite rykk og så er det oppe, under der, må du ta ut AirPortkortet, for og så skru opp det lille lokket under AirPortkortet. Deretter er det bare å sette alt sammen igjen, vær litt obs på at du presser høyresiden nedi sporet først (der hvor piltasten befinner seg), fordi at det kan være litt ekkelt å få igjen ellers. Til slutt kan du ta et lite skruejern, og vri om den lille gjennomsiktige skruen som også fungerer som NumLock lys 180*.
medlem i 245 måneder
 

Forrige

Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]