Ny macbruker og spørsmål om epost

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Ny macbruker og spørsmål om epost

Innleggav IConsultant » man 15.12.2003 0:23

Jeg har fått mine nye Powerbook, og begynner å forstå hvor hva Microsoft får sine ideer fra. Brukerveiledningen til OS X er herlig, endelig skjønner jeg hva disse programmerenen skriver og prøver og forklare. Men så over til spørsmålet:

Hvilket mail (epost) program bør jeg bruke?

Jeg har behov for å logge meg på ulike nettverk, rundt om, og bruke mobilen til å hente epost. Jeg er bare én til to ganger i uken på kontoret, og lurer derfor på å kutte ut helt exchange serveren og bare bruke c2i.net adressen min. Har c2i.net forresten noe grense for størrelsene på epostene du kan motta via dem?

Til slutt, enda et spørsmål:

Finnes det PC suite for Sony Ericsson T610 - for mac?

Jeg har prøvd å lete på hjemmesidene til Sony Ericsson, uten å lyktes. [/b]
 

Innleggav admin » man 15.12.2003 0:38

Hei

Velkommen som ny Mac-bruker! Håper du blir veldig fornøyd, og hvis det er noe du lurer på er det bare å komme hit! Jeg bruker kun Apples innebygde Mail program til alle mine mail-behov. Virker helt fint både når jeg er på farten og når jeg er tilbake på nettverket. Skifte av mailserver går som en lek.

Mail støtter exchange, men jeg har ikke testet det så kan ikke fortelle om det er en bra eller dårlig støtte. Uansett ville jeg nok kvittet meg med alle MS løsninger fortere enn svint :), men det er nå bare meg. Mail er raskt og enkelt å bruke, fungerer flott med flere kontoer, har bra SPAM filter og fin integrering mot adressebok etc.

Så over til Sony Ericsson spørsmålet ditt..
Jeg vet ikke ha PC Suite til T610en gjør, men jeg antar vel at det er snakk om synking mot kalender, bluetooth filoverførsel etc? Alt dette er innebygd i OS X.

Kalender- og adressesynkronisering gjør du med iSync (finnes på http://www.apple.com/isync) og iSync synkroniserer alt dataen du har i din kalender (iCal) og alle navn du har i adresseboken din mot Macen og visa versa. Skal du overføre bilder, ringetoner etc. frem og tilbake mellom Macen og T610en så benytter du deg av Bluetooth Serial utility eller Bluetooth File Exchange. Disse to programmene ligger i Utility mappen på maskinen din (verktøy på norsk antar jeg).

Videre så anbefaler jeg deg å hente Salling Clicker (http://www.macupdate.com/info.php/id/11007). Med dette programmet kan du styre en mengde funksjoner i Macen din fra T610en over bluetooth. Rett og slett genialt hvis du driver med Powerpoint/Keynote presentasjoner eller bare rett og slett vil briefe litt.

Håper dette hjalp!

Lykke til med Macen din, du kommer IKKE til å angre. Sørg for å få dine venner, familie og andre bekjente over til den riktige siden også :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Epost og stavekontroll

Innleggav IConsultant » man 15.12.2003 12:01

Takk for mange gode råd. The other side is wonderful. Men i stavkontrollen til Mail, kan du bare velge mellom svensk eller engelsk! Det er litt nedtur. Kan jeg gjøre noe med det?


Jeg har lastet iSync, og den sitter som et skudd. Men jeg har lyst til å sende tekstmeldinger o.l. via mobilen. Det kunne jeg gjøre med PC'en og den gamle NOKIAen. Går det med mac'n?

Og ja, jeg driver med Keynote, og er blitt helt frelst, så jeg skal teste ut Sailing Clicker.

Vi er forresten 5 konsulenter, og vi er 3 nyfrelste som nå har gått over.
 

Innleggav Hooloovoo » man 15.12.2003 13:09

Mac er herlig å bruke - gidder ikke å kjøpe PC igjen, nei. :o) Har du bluetooth på mobilen din? Isåfall er det helt vanvittig hva du kan gjøre med den innebygde blåtannprogramvaren og shareware...
Sist endret av Hooloovoo den man 15.12.2003 13:12, endret 1 gang

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav segrov » man 15.12.2003 13:12

Er usikker på sprøsmålet ditt om tekstmeldinger da jeg ikke har noen sony ericson selv, men det finnes en ordliste til Osx. Den er ikke verdens beste, og trenger å læres opp på et par ord som jeg ville trodd var en selvfølge, men ellers fungerer den bra.

Det er litt knot å installere, men les denne faqen:

http://mac1.no/community/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4
medlem i 250 måneder
 

Innleggav admin » man 15.12.2003 20:56

SMS sender du fra AdressBook, når Bluetooth er koblet på. Du vil da få et bluetooth ikon i Adresseboken. Når adresseboken og telefonen er linket, vil du kunne sende sms og svare, eller sende folk til telefonsvar samt gi dem melding når du ringer.

Veldig enkelt

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]